Σχέδιο Δράσης

 Σήμερα στις 24/1/2017 πραγματοποιήθηκε η επόμενη συνάντηση της Περιβαλλοντικής Επιτροπής. Κεντρικό μας θέμα ήταν ο σχεδιασμός του σχεδίου δράσης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας παρευρέθηκαν όλα τα μέλη της Επιτροπής, με διαφορετικούς εκπροσώπους νηπίων (σε κάθε συνάντηση αλλάζουν οι εκπρόσωποι των νηπίων, στόχο μας να συμμετέχουν όλα τα νήπια αποκτώντας ενεργό ρόλο και παίρνοντας συμμετοχική θέση στις διαδικασίες).

 Στο συγκεκριμένο  στάδιο, σχεδιάσαμε τις δράσεις μας και τις καταγράψαμε ως εξής:

Να χρησιμοποιούμε τα πλαστικά απορρίμματά μας για κατασκευές εικαστικών (Δημιουργία και Έκφραση-Εικαστικά).
Κάθε Παρασκευή μια ομάδα προ νηπίων να καθαρίζει τα πλαστικά μπουκάλια απορριμμάτων για να είναι πιο εύκολα χρησιμοποιούμενα-μακρόχρονη δράση (Περιβάλλον-Ανθρωπογενές).
Κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα το τμήμα του παιδικού σταθμού Β2 θα διαχωρίζει τα καπάκια από τα ανακυκλώσιμα μπουκάλια  (Μαθηματικά-Ταξινόμηση).
Να γράψουμε ποίημα για τα απορρίμματα (Γλώσσα-Γραπτός λόγος).
Να διδαχτούν τα νήπια και τα προνήπια αίνιγμα για τα απορρίμματα  (Γλώσσα Προφορικός λόγος).
Να αναζητήσουν τα παιδιά περισσότερες πληροφορίες στην Υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου και να επισκεφτούν τον χώρο κομποστοποίησης των απορριμμάτων (Περιβάλλον-Ανθρωπογενές).
Να κατασκευάσουν τον κύκλο πορείας σκουπιδιών, βάζοντας τίτλους στις διαδικασίες  (Δημιουργία και Έκφραση-Εικαστικά και Γλώσσα-Γραπτός λόγος).
Να κατανοήσουν την διαφορετικότητα των εννοιών πετάω/ξαναχρησιμοποιώ/ανακυκλώνω (Γλώσσα-Προφορικός λόγος).
Να συμμετάσχουν τα νήπια σε θεατρικό δρώμενο με θέμα την επαναχρησιμοποίηση αντικειμένων  (Δημιουργία και Έκφραση-Θέατρο).
Να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές στην ανακύκλωση ρούχων και παιχνιδιών, αλλά και στην κατάργηση της πλαστικής σακούλας  (Περιβάλλον-Φυσικό).
Να επαναξιολογούμε κάθε μήνα τις θέσεις των κάδων απορριμμάτων στο σχολείο μας για να εντοπίζουμε τόσο τυχόν αλλαγή τους για την καλύτερη χρησιμοποίησή τους, όσο και ελέγχου τους για τυχόν επιδιορθώσεις (Περιβάλλον-Ανθρωπογενές).
Να δημιουργήσουμε ερωτηματολόγιο με θέμα: «Τα απορρίμματα του σχολείου και προβλήματα καθαριότητας», εν συνεχεία μέσα από μαγνητοφώνηση να πάρουμε συνέντευξη από την καθαρίστρια του σχολείου (Γλώσσα-Γραπτός και Προφορικός λόγος).
Να διοργανώνουμε κάθε μήνα διαγωνισμό απορριμμάτων μεταξύ των τάξεων, με στόχο τον νικητή των λιγότερων σκουπιδιών, ο οποίος θα προκύπτει από την ποσότητα των απορριμμάτων που επαναχρησιμοποιούνται και ανακυκλώνονται  (Μαθηματικά-Μετρήσεις).
Να ζωγραφίσουν ατομικά οι μαθητές σχετικά με την ευαισθητοποίηση απέναντι στην ανακύκλωση και στα απορρίμματα, στη συνέχεια να δημιουργηθούν φυλλάδια με τις ζωγραφιές και να μοιραστούν στη γειτονιά ή στα πλαίσια του σχολείου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των υπολοίπων και τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία (Δημιουργία και Έκφραση-Εικαστικά και Περιβάλλον-Ανθρωπογενές).

 

Συγγραφέας: 
folia