Οι γλάστρες με τα αρωματικά φυτά ομορφαίνουν την σχολική μας αυλή

Η δραστηριότητα  υλοποιήθηκε στο 41º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, «Νικόλαος Γύζης» το σχολικό έτος 2022-2023, στο πλαίσιο του καινοτόμου εκπαιδευτικού μας προγράμματος:  

Το οικολογικό και δημιουργικό Σχολείο μας / Our eco-friendly and creative School, εκπαιδευτικό πρόγραμμα

https://www.ecoschools.gr/school-news/2022/oikologiko-kai-dimioyrgiko-sholeio-mas-our-eco-friendly-and-creative-school

Οι μαθητές και οι μαθήτριες στο μάθημα των Εικαστικών συνεργάστηκαν με το Σύλλογο γονέων καθώς και με τις Καθαρίστριες του Σχολείου μας. Η δράση έδωσε χαρά σε όλους μας και ενδυνάμωσε τις σχέσεις σεβασμού και την  επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων παιδιών και των ενηλίκων. Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός – Εικαστικός: Θεοδώρα Χανδρινού.  

Στοχοθεσία και μεθοδολογία

* Η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών μέσα από την βιωματική εμπειρία

* Η καλλιέργεια σεβασμού και η συνεργασία των παιδιών με τις Καθαρίστριες του Σχολείου μας.

* Η σχολική αυλή γίνεται  πεδίο εφαρμογής καινοτόμων δράσεων. 

* Η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής.

* Ομορφαίνοντας το σχολικό μας χώρο δημιουργούμε ένα φιλικό και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης, διευρύνοντας το πεδίο στο οποίο λαμβάνει χώρα η εκπαιδευτική διαδικασία.

* Ενθαρρύνονται η αλληλεπίδραση και η γόνιμη συνεργασία του Σχολείου με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. 

* Η  καλλιέργεια προσωπικών,  κοινωνικών δεξιοτήτων και θετικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών. 

* Η ενίσχυση της υπευθυνότητας των παιδιών και της κατανόησης των επιπτώσεων που έχουν οι πράξεις μας στον περιβάλλοντα χώρο και στους άλλους ανθρώπους γύρω μας.

Μεθοδολογία

Η δραστηριότητα βασίστηκε στην βιωματική εμπειρία και την περιβαλλοντική εκπαίδευση, μέσω αλληλεπίδρασης με άλλα Σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Έγινε σύνδεση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων και διαθεματική προσέγγιση. 

Ο παιγνιώδης χαρακτήρας της διδασκαλίας και η συνεργασία στη σχολική αυλή έδωσαν έμπνευση και βοήθησαν ώστε να ενεργοποιηθεί η δημιουργικότητα των παιδιών.

Υλοποίηση και διάχυση, συνεργασία με φορείς 

Τα παιδιά ανέλαβαν με την βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων τους να φέρουν στο Σχολείο γλάστρες με αρωματικά φυτά και λουλούδια. Δημιουργήσαμε ομάδες παιδιών που ανέλαβαν διαφορετικές αρμοδιότητες, όπως ήταν το πότισμα και η φροντίδα των φυτών, η ενημέρωση των άλλων παιδιών για το όνομα και τις ιδιότητες των φυτών, όπως και για τον τρόπο που εφαρμόζουμε για να αναπτυχθούν.

* Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και έκαναν ατομικές ζωγραφιές και κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.

* Δημιουργήσαμε ψηφιακό φωτογραφικό αρχείο.

* Συμμετείχαμε στις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης με ενδεικτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, που προωθήσαμε στον Διεθνή συντονιστικό φορέα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης FEE.

* Το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση FEE, είναι ο διεθνής συντονιστής των Δικτύων ΠΕ «Οικολογικά Σχολεία», «Μαθαίνω για τα Δάση» και «Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον» και ενισχύει το διδακτικό μας έργο με τα επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, ορισμένα από τα οποία παρακολούθησα.

https://www.ecoschools.global/

* Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

https://www.ecoschools.gr/

Οι φορείς υλοποίησαν τη Διεθνή Καμπάνια Litter Less Plus, την χρονιά 2023. Με ιδιαίτερη χαρά λάβαμε μέρος στις καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που διοργανώθηκαν. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς είχαν θετικό αντίκτυπο στην τάξη, καθώς έγινε διάχυση στη σχολική μας μονάδα και αξιοποιήσαμε τις γνώσεις που αποκομίσαμε. 

https://www.ecoschools.gr/news/kampania-litter-less-plus

https://www.fee.global/

Litter less plus, Acting against pollution  

* Συμμετείχαμε στις δραστηριότητες για την Παγκόσμια ημέρα της Γης – 22 Απριλίου και είχαμε αλληλεπίδραση με σχολεία από το εξωτερικό.

Τα σχόλια των παιδιών ήταν θετικά και ενθαρρυντικά. Αγάπησαν ιδιαίτερα τις δραστηριότητες και τις χαρακτήρισαν πρωτότυπες και ιδιαίτερες. Εντύπωση έκανε το γεγονός πως τα θέματα συνδέονταν με το μάθημα των Εικαστικών και αποδεικνύονταν καινοτόμα στην προσέγγισή τους.

Συγχαρητήρια παιδιά για την εξαιρετική σας προσπάθεια!

Θεοδώρα Χανδρινού

Εκπαιδευτικός, Ζωγράφος – Χαράκτρια

Συγγραφέας: 
TheodoraChandrinou