Ο κήπος του σχολείου μας
Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ 2014-16 VASE (Values And Student Entrepreneurs), με προσωπική εργασία και συνεργασία, δημιουργήσαμε έναν ζηλευτό λαχανόκηπο και καλλιεργήσαμε υψηλής διατροφικής αξίας λαχανικά. Στο τέλος απολαύσαμε στον χώρο εστίασης του ολοήμερου τους κόπους μας, αφού μαγειρέψαμε διάφορα ορεκτικά και φαγητά με βάση τα προϊόντα του λαχανόκηπού μας:
α) Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με διαθεματικό τρόπο και εντάχθηκε στην ύλη μαθημάτων όπως: η Μελέτη Περιβάλλοντος, η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τα Αγγλικά. Τα παιδιά έμαθαν για τη διατροφική πυραμίδα, τις ομάδες των τροφών, τη σημαντική θέση του ελαιόλαδου στη διατροφή των Ελλήνων, τις ωφέλιμες και βλαβερές τροφές, την αξία της σωματικής άσκησης σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή.
Μάλιστα, με την καθοδήγηση του δασκάλου τους Φώτη Αντωνόπουλου, που είχε και την ευθύνη του προγράμματος, έκαναν κάτι πολύ δημιουργικό. Έφτιαξαν τον δικό τους λαχανόκηπο στον χώρο του Σχολείου.
β) Με πολλή χαρά τα παιδιά αυτενέργησαν, έσκαψαν τον κήπο, φύτεψαν όλων των ειδών τα λαχανικά και δημητριακά, τα πότισαν και ανέλαβαν τη φροντίδα τους. «Σκεφτήκαμε να προσεγγίσουμε κάπως διαφορετικά τις δυο πρώτες ομάδες της διατροφικής πυραμίδας. Τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά οι μαθητές τα γνωρίζουν και τα βλέπουν τα βιβλία, το διαδίκτυο αλλά και στα μανάβικα και τη λαϊκή αγορά. Τα περισσότερα όμως δε γνωρίζουν και πολλά πράγματα και τα μπερδεύουν μεταξύ τους. Έτσι, στα μέσα του Φθινοπώρου προτείναμε και δημιουργήσαμε ένα λαχανόκηπο στο χώρο του σχολείου στον οποίο σπείραμε σιτάρι, βρόμη και κριθάρι και λίγο αργότερα κουνουπίδια, μπρόκολα, λάχανα, γουλιά, αρακά, κουκιά και πατάτες. Όλο αυτό το διάστημα, παρακολουθούσαμε τακτικά την ανάπτυξη τους και προσφέραμε τις όποιες καλλιεργητικές φροντίδες» επισήμαναν τα παιδιά και ο δάσκαλός τους.
Την ημέρα της ανταμοιβής των κόπων τους, οι μαθητές/τριες μάζεψαν τα λαχανικά τους, τα μαγείρεψαν και γεύτηκαν ένα διαφορετικό δεκατιανό στην τραπεζαρία του σχολείου.
Οι μαθητές/τριες χαρούμενοι/ες, απόλαυσαν όλη τη διαδικασία και η συμμετοχή και ο γνήσιος ενθουσιασμός τους έδειξαν ότι η μάθηση με τρόπο βιωματικό ενισχύει τους δεσμούς της σχολικής τάξης και κινητοποιεί διανοητικά και συναισθηματικά τα παιδιά χαρίζοντάς τους πολύτιμες εμπειρίες για τη ζωή.