Μάθημα Κοινωνικής Υπευθυνότητας από τους μαθητές της Γ΄-Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής

Μάθημα Κοινωνικής Υπευθυνότητας έδωσαν την Πέμπτη 11-04-2024 οι μαθητές/τριες της Γ΄-Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής με αφορμή το  πρόγραμμα της Global School Allience : “Ο δρόμος προς την Αειφορία ” με Ambassador την κυρία Άννα Μαγκιώση. Οι μαθητές/τριες αντί να παίξουν στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων επέλεξαν να καθαρίσουν το παρτέρι με τα λουλούδια  από τα αγριόχορτα και να καθαρίσουν  τον αύλειο χώρο από τα σκουπίδια που αφήνουν οι εξωσχολικοί το απόγευμα ώστε να δουν οι συντοπίτες έναν περιποιημένο και ανοιχτό στην κοινωνία Σχολείο! Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/της Γ΄-Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής !

Το μοντέλο της ατομικής και κοινωνικής υπευθυνότητας

Το μοντέλο της ατομικής και κοινωνικής υπευθυνότητας αναπτύχθηκε από τον Hellison στη δεκαετία του 70 και αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική προσέγγιση σε θέματα στάσεων, συμπεριφορών και αξιών των μαθητών, η οποία αποτελεί τη βάση για ανάπτυξη κοινωνικής ευθύνης. Το μοντέλο προσφέρεται ιδιαίτερα για την διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών, φαινομένων βίας ή ρατσισμού, σχολικής αδιαφορίας, κλπ, μέσω του μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Τα 5 επίπεδα ατομικής & κοινωνικής υπευθυνότητας κατά τον Hellison

Επίπεδο 0 Ανευθυνότητα

Οι μαθητές δεν έχουν κίνητρα, η συμμετοχή τους στο μάθημα είναι περιστασιακή και μπορεί να διακόπτεται. Εκδηλώνουν λεκτική βία, εκφοβίζουν και υποβιβάζουν τους συμμαθητές τους.

Επίπεδο 1 Αυτοέλεγχος

Οι μαθητές δεν συμμετέχουν πλήρως, αλλά ελέγχουν τη συμπεριφορά τους επαρκώς, ώστε να μην παραβιάζουν το δικαίωμα των άλλων για συμμετοχή και για μάθηση.

Επίπεδο 2 Εμπλοκή (συμμετοχή)

Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στο αντικείμενο του μαθήματος και είναι πρόθυμοι να επεκταθούν σε δραστηριότητες.

Επίπεδο 3 Ανάληψη ευθύνης

Οι μαθητές είναι ικανοί να εργάζονται χωρίς επίβλεψη και αναλαμβάνουν όλο και περισσότερο την ευθύνη των ενεργειών τους.

Επίπεδο 4 Κοινωνική υπευθυνότητα

Οι μαθητές επεκτείνουν το αίσθημα υπευθυνότητας στις συνεργασίες τους, δείχνοντας κατανόηση, ενδιαφέρον και προθυμία για βοήθεια στους συμμαθητές τους και στους άλλους.

Την ανάγκη για επίδειξη Κοινωνικής Υπευθυνότητας, την Αξία του Άλλου και της ανάγκης για Σεβασμό στο Διπλανό μας περιγράφει γλαφυρά ο Νομπελίστας Έλληνας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης στο «Άξιον Εστί»

«Ο καθείς με τα όπλα του» είπε

«Βλέπεις, είπε, είναι οι Άλλοι

Και δε γίνεται Αυτοί χωρίς Εσένα

Και δε γίνεται μ΄ Αυτούς χωρίς Εσύ…»

https://blogs.sch.gr/1dimapar/2024/04/15/mathima-koinonikis-ypeythynotitas-apo-toys-mathites-tis-g-d-taxis-toy-1oy-dimotikoy-scholeioy-agias-paraskeyis/

Συγγραφέας: 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΓΚΟΥ