Σχολική αυλή

Ο σχεδιασμός της σχολικής αυλής και η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να υπακούν σε κοινές αρχές. Το περιβάλλον γενικά επιδρά στις διεργασίες απόκτησης δεξιοτήτων, στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και γενικά στη διαδικασία ωρίμανσης του παιδιού.

Η σχολική αυλή οφείλει να είναι ένας χώρος φιλικός, που να ανταποκρίνεται στην ικανοποίηση βιολογικών ,ψυχολογικών, κοινωνικών και πολιτιστικών αναγκών.

Χαρακτηριστικά μιας φιλικής αυλής είναι: η ασφάλεια, η απόκτηση της μάθησης, η αλληλεπίδραση παιδιών – περιβάλλοντος , το αίσθημα ελέγχου, η εξερεύνηση, η διαμόρφωση, η δημιουργία ειδικών χώρων, η ανάπτυξη συναισθήματος προστασίας του χώρου.

Κυρίαρχος στόχος της δράσης της ανάπλασης της σχολικής μας αυλής μας, ήταν, να γίνει πιο ευχάριστη η διαδικασία της μάθησης και η παραμονή των παιδιών στο σχολείο.

Στόχος επίσης υπήρξε, να προωθηθεί έστω και μακροπρόθεσμα η κοινωνική συμμετοχή στη διαχείριση του περιβάλλοντος σε τοπικό επίπεδο.

Με όλα τα παραπάνω στη σκέψη και στην ψυχή, ξεκινήσαμε από το Φεβρουάριο του 2024 και μέχρι σήμερα, προχωρήσαμε στην υλοποίηση ενός μάλλον δύσκολου έργου και μάλιστα σε εποχή οικονομικής δυσπραγίας. Πλησιάζοντας στο τέλος της σχολική χρονιάς κλείνουν και οι εργασίες τουλάχιστον για εφέτος.

Το έργο όμως δεν τελειώνει σίγουρα εδώ. Χρειάζονται ακόμα πολλές παρεμβάσεις, αλλά και χρόνος, ώστε το περιβάλλον μας να γίνει πραγματικά πλούσιο σε ερεθίσματα, τέτοιο που να ενεργοποιεί το παιδί και να ανταποκρίνεται στη δυναμική σχέση ανθρώπου χώρου.

Στις φωτογραφίες που σας στείλαμε και λειτουργούν συγκριτικά, σας παρουσιάζουμε το έργο που έγινε στην αυλή μας και προγραμματίζουμε παρουσίαση των εργασιών που έγιναν φέτος στο σχολείο μας.

Συγγραφέας: 
20dimchalk