Παιχνίδια συνεργασίας, γνωριμίας και μη ανταγωνιστικά στον χώρο της σχολικής αυλής

Μετά από μια ξενάγηση των μαθητών/τριών της Ε2 στον χώρο της σχολικής αυλής μέσω της εφαρμογής Google Earth, όπου οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν διαδικτυακά στο πώς φαίνεται η αυλή του σχολείου τους, σύγκριναν την εικόνα αυτή με τη σημερινή κατάσταση και εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές. Στη συνέχεια, συζήτησαν για παιχνίδια που θα μπορούσαν να παίξουν στον χώρο της αυλής, επιλέγοντας αυτά που δε θα ήταν ανταγωνιστικά, αλλά θα βοηθούσαν στη γνωριμία και συνεργασία μεταξύ τους.

Λόγω των καιρικών συνθηκών, τα παιχνίδια αυτά πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του Γυμναστηρίου, με τη δέσμευση να επαναληφθούν στον εξωτερικό χώρο της αυλής και να συμμετέχουν και άλλοι μαθητές/τριες από διαφορετικές τάξεις. Παιχνίδια όπως τα «Καράβια και βράχοι», «Σβούρα για τρεις», «Το μεγάλο φίδι», «Το άγγιγμα», «Η σαρανταποδαρούσα», «Το δίχτυ του ψαρά», «Η γαργαλιστική διελκυστίνδα», «Η μεταφορά τραυματισμένου» και πολλά άλλα. 

Μέσα από αυτά τα παιχνίδια, οι μαθητές/τριες καλλιέργησαν την έννοια της αλληλεγγύης, κατάφεραν να επικοινωνήσουν καλύτερα μεταξύ τους, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους. Ως αποτέλεσμα, βελτίωσαν τις σχέσεις τους και τις δεξιότητές τους στη συνεργασία. Άλλωστε, το περιβάλλον και ο φυσικός μας πλούτος εξαρτώνται από τη συλλογική δράση και τη συνεργασία των ανθρώπων, προκειμένου να διατηρηθούν και να παραμείνουν βιώσιμα. 

Συγγραφέας: 
eco-Ag.Athanasios1