Θάλασσες και ακτές

Το WWF Ελλάς σχεδίασε το πρόγραμμα «υιοθέτησε μια παραλία», με σκοπό την παρακολούθηση της παράκτιας ρύπανσης σε εθνικό επίπεδο. Γνωρίζοντας τον όγκο,την προέλευση και την σύσταση των απορριμμάτων που συναντάμε στις παραλίες μπορούμε να λάβουμε πιο αποτελεσματικά μέτρα για τη λύση του προβλήματος της παράκτιας ρύπανσης. Ο απώτερος στόχος του προγράμματος είναι η μείωση του όγκου των απορριμμάτων που διαφεύγουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή των νέων είναι το κλειδί για την επιτυχημένη υλοποίηση αυτού του προγράμματος.Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που απευθύνεται στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές μέσα από δραστηριότητες στη τάξη να αντιληφθούν καταρχήν
την σοβαρότητα του προβλήματος της πλαστικής ρύπανσης, και σε δεύτερο επίπεδο, «υιοθετώντας» μια παραλία, να συμμετέχουν ενεργά στον έλεγχο και την παρακολούθηση της παράκτιας ρύπανσης της περιοχής τους.Η βιωματική συμμετοχή των παιδιών σε ένα τέτοιο πρόγραμμα τα μετατρέπει από απλούς θεατές σε εν- δυνάμει «προστάτες» των παράκτιων περιοχών. Οι μαθητές αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και αλλάζουν συνήθειες, μεταδίδοντας το μήνυμα για την προστασία των θαλασσών μας.

Στόχοι του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προ-
γράμματος είναι:
> Η κατανόηση από πλευράς μαθητών σε θεωρητικό επίπεδο, μέσα από μία σειρά σύντομων δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στην τάξη, των κινδύνων της πλαστικής ρύπανσης, της σημασίας της θάλασσας και της θαλάσσιας ζωής αλλά και εννοιών όπως η ανακύκλωση, ο κύκλος ζωής του πλαστικού κα.
> Η ευαισθητοποίηση των παιδιών, με βιωματικό τρόπο, σχετικά με τον ρόλο του καθενός από εμάς στην μείωση της πλαστικής ρύπανσης και των επιπτώσεων που επιφέρει στη θάλασσα αλλά και τον ίδιο τον πλανήτη.
> Η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και η διαμόρφωση ενεργών πολιτών, πολλαπλασιαστών του
μηνύματος κατά της πλαστικής ρύπανσης και άρα η συμβολή τους στην επιτυχή εφαρμογή των μέτρων περιορισμού της πλαστικής ρύπανσης.
> Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε ένα πρόγραμμα ‘επιστήμης πολιτών’ (citizens’ science).

Συγγραφέας: 
20dimchalk