Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Ηρακλείου
Τα νέα του Σχολείου μας
Παιχνίδι εύρεσης:
α) υλικών που υπάρχουν στην αυλή μας.
β) χρωμάτων που υπάρχουν στην αυλή μας.
γ) ήχων που ακούμε στην αυλή μας.
Για το σκοπό του παιχνιδιού δημιουργήσαμε 3 διαφορετικούς επαναχρησιμοποιήσιμους εικονοποιημένους πίνακες. Ένα με τα υλικά, ένα με τα χρώματα που μπορούμε να βρούμε στην αυλή μας και έναν με τους ήχους που ακούμε όταν βρισκόμαστε στην αυλή. Οι μαθητές ως εξερευνητές ανακάλυψαν τα υλικά και τα χρώματα που υπάρχουν σε κάθε επίπεδο της αυλής και κατέγραψαν και τους ήχους που ακούγονται.
Από τη συλλογή των στοιχείων για την αυλή, μέσω ερωτηματολογίου που δόθηκε σε γονείς, εκπαιδευτικούς και το προσωπικό, προκύπτουν ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και τάσεις σχετικά με την ικανοποίηση τους.
Ικανοποίηση και εμπειρία στην αυλή.
Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό δείχνουν να έχουν παρατηρήσει προσεκτικά την αυλή αφού η βαθμολογία που έδωσαν έχει μέσο όρο 8,45 στα 10. Ωστόσο, η μέση βαθμολογία για το πόσο αρέσει συνολικά η αυλή είναι 7 στα 10, υποδεικνύοντας πως υπάρχει περιθώριο για βελτιώσεις που θα την καταστήσουν ακόμα πιο ελκυστική.
Με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, η περιβαλλοντική επιτροπή συνέλεξε τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της διεύθυνσης και των υπαλλήλων καθαριότητας, σχετικά με την κατάσταση της αυλής αλλά και τα έργα που θα επιθυμούσαν να γίνουν την φετινή χρονιά.
Το ίδιο ερωτηματολόγιο στάλθηκε και στους γονείς των μαθητών.
Η γνώμη των μαθητών καταγράφηκε μετά από συζήτηση μαζί τους.
Σε τί κατάσταση βρίσκονται άραγε τα έργα που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στην αυλή; Η περιβαλλοντική επιτροπή βγήκε έξω στην αυλή και ξεκίνησε την έρευνα… Με ένα εικονοποιημένο ερωτηματολόγιο, εύκολο στη χρήση, οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς κατέγραψαν την κατάσταση των έργων της περασμένης χρονιάς. Έπειτα απάντησαν και σε κάποια βασικά ερωτήματα σχετικά με την καθαριότητα της αυλής.
Αφού έγινε η σύσταση της περιβαλλοντικής επιτροπής και ο καθορισμός των ημερομηνιών των συναντήσεώς της, ακολούθησε συζήτηση για τα ζητήματα της αυλής που η σχολική κοινότητα προσπάθησε να λύσει την προηγούμενη χρονιά. Τέλος συντάχθηκε η λίστα ελέγχου που περιελάμβανε τόσο τα προβλήματα που επιλύθηκαν, όσο και ζητήματα με τα οποία θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε φέτος, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης βελτίωσης της σχολικής αυλής.
ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Μετά από απαίτηση των μαθητών, ο χώρος στον οποίο τοποθετήσαμε τη μπασκέτα έπρεπε να γίνει ακόμα πιο ελκυστικός για τα παιδιά..."Πού είναι το τρίποντο", ρωτούσαν; Καθαρίστηκε η αυλή από τα φύλλα και το "συνεργείο" έπιασε δουλειά Δημιουργήσαμε τη ρακέτα αλλά και τη γραμμή του τριπόντου. Τέλος μια υπέροχη ζωγραφιά στόλισε τον τοίχο. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν! .
Σελίδες
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων βρίσκεται στο Ηράκλειο Κρήτης έχει 22 μαθητές και διευθυντής του είναι ο Κουφάκης Εμμανουήλ. Φιλοξενεί μαθητές με διαφορετικές αναπηρίες παρότι η ονομασία του παραπέμπει μόνο σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές.