ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ
Τα νέα του Σχολείου μας
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αυλωναρίου πραγματοποίησαν έναν περίπατο στην γειτονιά του σχολείου και κατέγραψαν τα προβλήματα που σχετίζονταν με τα απορρίμματα στην περιοχή. Για παράδειγμα, εντόπισαν σκουπίδια σε διάφορα σημεία του χωριού, ανοιχτούς κάδους, μεγάλα αντικείμενα σε σημεία που δεν έπρεπε να υπάρχουν και τράβηξαν φωτογραφίες. Το υλικό που συγκέντρωσαν χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθούν ομάδες με κριτήριο το υλικό και στη συνέχεια οι μαθητές έδωσαν τίτλους και καταμέτρησαν τα αντικείμενα σε κάθε ομάδα.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αυλωναρίου τη σχολική χρονιά 2022-2023 ασχολήθηκαν με την προστασία του περιβάλλοντος ανιχνεύοντας τα ζητήματα της περιοχής τους και πρότειναν λύσεις. Το χειμώνα αποφάσισαν να δημιουργήσουν ταϊστρες από άχρηστα υλικά για να βοηθήσουν τα πουλιά να τραφούν και την άνοιξη δημιούργησαν ξενοδοχεία εντόμων προκειμένου να τα βοηθήσουν να βρουν καταφύγιο ανάμεσα στα δέντρα της αυλής.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Στέλλα Τάτσιου (Βασικό Πρωινό 2), Μαργαρίτα Σαμουτιάν (Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα)
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αυλωναρίου σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-2023, δημιούργησαν τους δικούς τους κήπους με εποχικά φρούτα και λαχανικά, αλλά και μυρωδικά. Επιπλέον, ομόρφυναν την αυλή του σχολείου με λουλούδια που φύτεψαν σε παλιά παπούτσια προωθώντας την επαναχρησιμοποίηση υλικών. Τα τελευταία χρόνια στο νηπιαγωγείο έχει καθιερωθεί οι μαθητές να φυτεύουν λουλούδια ή βασιλικούς σε τενεκεδάκια για τη Γιορτή της Μητέρας. Μια ακόμα πρακτική που αξιοποίησαν ήταν η δημιουργία seed bombs με σπόρους που έλαβαν από σχολεία του εξωτερικού.
Τα νήπια του Νηπιαγωγείου Αυλωναρίου ασχολήθηκαν με τη θεματική της θαλάσσιας ζωής στο πλαίσιο επεξεργασίας του υδάτινου οικοσυστήματος και των κινδύνων που αυτό διατρέχει. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές έκαναν πειραματισμούς για την κατανόηση του θαλάσσιου κόσμου, αναγνώρισαν διάφορα είδη, έκαναν κατασκευές και επικεντρώθηκαν στις θαλάσσιες χελώνες. Παρακολούθησαν διάφορα βίντεο και χρησιμοποίησαν το υλικό που υπήρχε στο σχολείο από προηγούμενη επίσκεψη στην οργάνωση "Αρχέλων" στην Αθήνα.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αυλωναρίου αποδέχθηκαν την πρόσκληση που ετοίμασαν οι συντονίστριες του συνεργατικού προγράμματος "Ενεργά Σχολεία μια Οικοσυμμαχία", Μαργαρίτα Σαμουτιάν και Λίλιαν Δούμα, που τους προέτρεπε να κατασκευάσουν καπέλα χρησιμοποιώντας δημιουργικά άχρηστο υλικό στο σπίτι τους. Η δράση υλοποιήθηκε από 24 νηπιαγωγεία της Εύβοιας και της Φθιώτιδας, τα οποία συμμετέχουν στο δίκτυο, την περίοδο της καραντίνας. Αφορμή για τη συγκεκριμένη δράση αποτέλεσε το παιδικό παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη "Η καπελού" σε συνδυασμό με τη διάσημη θεωρία του Ed.
Το Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου συμμετείχε σε δράσεις με στόχο την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για την προστασία του πλανήτη και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές έλαβαν μέρος από το σπίτι στην καμπάνια της WWF Hellas για την Ώρα της Γης. Επιπλέον, οι συντονίστριες του συνεργατικού έργου eTwinning "Ενεργά Σχολεία μια Οικοσυμμαχία", Μαργαρίτα Σαμουτιάν και Λίλιαν Δούμα, διοργάνωσαν μια δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Γης βοηθώντας τους μαθητές να στείλουν το δικό τους μήνυμα.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αυλωναρίου ως μέλη ενός ευρύτερου δικτύου σχολείων με τίτλο "Ενεργά Σχολεία μια Οικοσυμμαχία" συμμετείχαν στην δράση που διοργανώνει η Actionaid κάθε χρόνο την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Τα νήπια δημιούργησαν τα δικά τους πλακάτ και ακολούθησαν μια "πορεία με στόχο" προκειμένου να διαδώσουν το μήνυμά τους.
Το παρακάτω βίντεο αποτελεί μέρος της συνεργασίας 24 νηπιαγωγείων από την Εύβοια και τη Φθιώτιδα.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαργαρίτα Σαμουτιάν, Στέλλα Τάτσιου
Το Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου έλαβε μέρος στην παγκόσμια καμπάνια της UNESCO "Trash Hack" με ένα βίντεο που παρουσιάζει τις δράσεις που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο σχολείο, αλλά και εξ αποστάσεως.
Το υλικό αναρτήθηκε στην πλατφόρμα: https://www.trashhack.org/school-trashhacks/
Μπορείτε να το παρακολουθήσετε και εδώ: https://youtu.be/PNEk4IOoYIU
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαργαρίτα Σαμουτιάν, Στέλλα Τάτσιου
Τα νήπια του νηπιαγωγείου Αυλωναρίου συγκέντρωσαν τα απορρίμματά τους για ένα μήνα και τα κατέγραψαν. Μίλησαν για την ανακύκλωση και αναγνώρισαν τη σήμανση στα υλικά που ανακυκλώνονται. Παράλληλα, πρότειναν λύσεις και δημιούργησαν τη γωνιά επαναχρησιμοποίησης άχρηστου υλικού, όπου μπορούσαν να φτιάξουν ευφάνταστες κατασκευές. Ταυτόχρονα, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς έκαναν κομποστοποίηση, χρησιμοποιώντας τον ειδικό κάδο που διαθέτει το σχολείο.