Γυμνάσιο Τυχερού Έβρου
Τα νέα του Σχολείου μας
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές του Γυμνασίου Τυχερού ταξίδεψαν στον χρόνο, ανακαλύπτοντας την πλούσια ιστορία της Καβάλας.
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024, η σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Τυχερού και του ΓΕΛ Τυχερού, που συστεγάζονται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, συμμετείχε σε μια ακόμα άσκηση ετοιμότητας για σεισμό. Στόχος της άσκησης ήταν η προετοιμασία, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά κάθε έκτακτη κατάσταση σε περίπτωση σεισμικού κινδύνου. Πριν την άσκηση, όλοι οι μαθητές-τριες ενημερώθηκαν εκτενώς για τους κινδύνους ενός σεισμού και για τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης της κατάστασης.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Χτίζοντας το Μέλλον: Ενδυναμώνοντας τους Μαθητές μέσω Καινοτόμων Πρακτικών», στον Άξονα 1: Διδασκαλία, Μάθηση, Αξιολόγηση, αρκετοί μαθητές-τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου Τυχερού συμμετείχαν στον 16ο Μαθητικό Μαθηματικό Διαγωνισμό «Υπατία», την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024. Στόχος της συμμετοχής ήταν η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της αγάπης για τα μαθηματικά, καθώς και η προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή σε υψηλότερου επιπέδου μαθηματικούς διαγωνισμούς.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Χτίζοντας το Μέλλον: Ενδυναμώνοντας τους Μαθητές μέσω Καινοτόμων Πρακτικών», στον Άξονα 1: Διδασκαλία, Μάθηση, Αξιολόγηση , σήμερα, 20 Νοεμβρίου, η Γ’ τάξη του Γυμνασίου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα “Κυβερνοασφάλεια στην Καθημερινότητα”, που διοργανώθηκε από το 2ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης υπό την αιγίδα της Δ.Δ.Ε.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, τo Γυμνάσιο Τυχερού, παραμένοντας στη λίστα με τα ΑΣΤΕΡΟΣΧΟΛΕΙΑ, συμμετέχει και φέτος στο εγκεκριμένο (Αρ. Πρωτ.: Φ.2.1/ΜΓ/41288/8022/Δ7) εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κάνε μια Ευχή”, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων, καθώς και στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, υλοποιείται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΔΙΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΩ» σε συνεργασία με το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών. Με άλλα λόγια, το σχολείο μας γίνεται όλο και πιο όμορφο και φιλικό προς το περιβάλλον!
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, το Γυμνάσιο Τυχερού Έβρου συμμετέχει στην εκπαιδευτική δράση “Ταπερίστας 2025” του ΚΠΕ Αρναίας. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε στις νέες γενιές περιβαλλοντική συνείδηση και υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Με τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων δοχείων, μειώνουμε σημαντικά την παραγωγή απορριμμάτων και συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο, στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, οι μαθητές-τριες της Α’ τάξης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Νομισματικής Συλλογής «Η Συλλογή σε μουσειοβαλίτσα» της Alpha Bank. Ειδικότερα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κρατήσουν στα χέρια τους πιστά αντίγραφα αρχαίων νομισμάτων, να παρατηρήσουν τα χαρακτηριστικά τους και να κατανοήσουν τη σημασία τους στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων της αρχαιότητας.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Έβρου, την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, οι μαθητές-τριες της Α’ τάξης συμμετείχαν σε μια εξαιρετικά σημαντική παρέμβαση με θέμα την εφηβεία και την προσωπική ανάπτυξη. Στόχος της δράσης, που συντονίστηκε από την κοινωνική λειτουργό, κα Τσελίδου Θεανώ, ήταν να βοηθήσει τους εφήβους να κατανοήσουν καλύτερα τις αλλαγές που βιώνουν στην εφηβεία και να αναπτύξουν υγιείς μηχανισμούς αντιμετώπισής τους.
Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, η σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Τυχερού συγκεντρώθηκε για να τιμήσει την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Με βαθιά συγκίνηση και ευγνωμοσύνη, αναβιώσαμε την ιστορία του έθνους μας και αποτίσαμε φόρο τιμής στους ήρωες του ’40. Η εκδήλωση, που υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού ομίλου “Φιλαναγνωσία και δημιουργική γραφή: Εξερευνώντας τη λογοτεχνία“, είχε ως κεντρικό άξονα την ιστορία, με έμφαση στο αλβανικό έπος και τον ηρωικό αγώνα των γυναικών της Πίνδου.
Σελίδες
Το Γυμνάσιο Τυχερού βρίσκεται βόρεια της Ελλάδας,. δυτικά του ποταμού Έβρου σε μια εύφορη πεδιάδα με διάφορες καλλιέργειες (βαμβάκι, ζαχαρότευτλα, ηλιοτρόπια, πεπόνια κ.ά.). Οι κάτοικοί του εγκαταστάθηκαν εδώ το 1922 με την ανταλλαγή των πληθυσμών σύμφωνα με τη Συνθήκη Των Σερβών.
Αυτό ιδρύθηκε το 1975 και τα επόμενα χρόνια εγκαταστάθηκε στο σχολικό συγκρότημα που βρίσκεται τώρα. Στο σχολείο φοιτούν μαθητές από την κωμόπολη του Τυχερού αλλά και τις γειτονικές περιοχές (Προβατώνας, Θυμαριά, Λευκίμμη). Ακόμη, στο σχολείο φοιτούν μαθητές με διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο σχολείο που εκπαιδευτικοί και μαθητές υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, ενώ συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά δίκτυα με σκοπό τη βιωματική και την ανακαλυπτική μάθηση.
Το σχολείο μας έχει την πρόθεση να αποτελέσει ένα αειφόρο «οικοσυστήμα», που με πνεύμα ομαδικό και συνεργασίας υπηρετεί τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, προάγει την αειφορία και τον πολιτισμό και διαμορφώνει ενεργούς, δημιουργικούς και «αειφόρους» πολίτες. Ακόμη, δίνεται έμφαση στη σωματική άσκηση και ψυχαγωγία στο σχολείο και στη φύση αλλά και στην υγιεινή διατροφή των μαθητών. Ακόμη, είναι ένα «Ανοιχτό σχολείο», το οποίο αξιοποιεί την εκπαιδευτική καινοτομία, τα εργαλεία της ανακαλυπτικής μάθησης, την τεχνολογία, τη διδασκαλία των φυσικών, ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών και βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνία.
Βασική φιλοσοφία του είναι το παιδί να μάθει πώς να μαθαίνει, να διαμορφώνει αυτόβουλη προσωπικότητα και να λειτουργεί ως υπεύθυνο άτομο με ήθος και αξιοπρέπεια.