Γυμνάσιο Τυχερού Έβρου
Τα νέα του Σχολείου μας
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών, οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου ταξίδεψαν στη μαγευτική ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων στη Γερμανία. Με τη φαντασία τους ως οδηγό, δημιούργησαν πανέμορφα χριστουγεννιάτικα σπιτάκια από μπισκότα, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με τη γνώση. Προηγουμένως, είχαν μελετήσει ενδελεχώς τα γερμανικά χριστουγεννιάτικα έθιμα, εμβαθύνοντας στην ιστορία και τη σημασία των παραδόσεων αυτών. Έτσι, τα έργα τους αντανακλούσαν όχι μόνο την καλλιτεχνική τους δεξιότητα, αλλά και την κατανόησή τους για τον γερμανικό πολιτισμό.
Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024, η σχολική μας κοινότητα βίωσε μια μοναδική γιορτή, γεμάτη πνεύμα Χριστουγέννων και δημιουργικότητας. Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν είχαν ως στόχο να ενωθούν όλοι οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς σε ένα κλίμα χαράς και αλληλεγγύης. Η ημέρα ξεκίνησε με την τέλεση εκκλησιασμού στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου, για ένα ειρηνικό και ευλογημένο νέο έτος. Στη συνέχεια, ο χώρος του σχολείου μεταμορφώθηκε σε ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι, καθώς οι τάξεις παρουσίασαν τους μοναδικούς διακοσμούς τους.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο, στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, με την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Μαθητές Ξεναγοί στο Εθνικό Πάρκο της Δαδιάς-Λευκίμης-Σουφλίου: Μαθαίνω, Δρώ και Δημιουργώ», πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Δαδιάς, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024.
Με ιδιαίτερη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι οι δράσεις του σχολείου μας για την προστασία του οικοσυστήματος της Δαδιάς αναγνωρίστηκαν ως καλή πρακτική από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), κατά την ενημερωτική ημερίδα για το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024.
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης και υλοποίησης δράσεων και παρεμβάσεων της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού για θέματα Αγωγής Υγείας σε εθνικό επίπεδο για το σχολικό έτος 2024-2025, πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2024 μια σημαντική ενημερωτική συνάντηση με στόχο την προαγωγή της υγείας των μαθητών-τριών.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης “Χτίζοντας το Μέλλον: Ενδυναμώνοντας τους Μαθητές μέσω Καινοτόμων Πρακτικών” στον Άξονα 1: Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση, οι μαθητές-τριες της Α’ και Β’ τάξης προχώρησαν σε μια συναρπαστκή δραστηριότητα με τη χρήση του GeoGebra, τη δημιουργία λογότυπου, που συμβολίζει την “Οικολογική Ζωή για το Φαγητό και τη Μόδα” για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “E.L.F : Eco-friendly Lifestyle for Food & Fashion”. Ειδικότερα, οι μαθητές-τριες, σε συνεργασία με συνομηλίκους τους από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, δουλεύοντας σε έξι ομάδες σχεδίασαν μοναδικά λογότυπα που
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης με τίτλο: “Χτίζοντας το Μέλλον: Ενδυναμώνοντας τους Μαθητές μέσω Καινοτόμων Πρακτικών” στον Άξονα 1: Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση, με την υλοποίηση του προγράμματος eTwinning: “E.L.F : Eco-friendly Lifestyle for Food & Fashion”, οι μαθητές-τριες μας αντάλλαξαν χριστουγεννιάτικες ευχές. Εκτενέστερα, η ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών με τους συμμαθητές-τριές τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποτέλεσε μια δραστηριότητα που γέμισε χαρά και ενθουσιασμό τα παιδιά.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, υλοποιείται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΔΙΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΩ» του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών. Σε συνεργασία με την Εταιρεία Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε., τοποθετήσαμε στο σχολείο μας νέους κάδους ανακύκλωσης για ηλεκτρικές συσκευές και μελάνια.
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: Δημιουργώντας Εκπαιδευτικές Γέφυρες με σχολεία, κοινότητες και τον κόσμο στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές του Γυμνασίου Τυχερού ταξίδεψαν στον χρόνο, ανακαλύπτοντας την πλούσια ιστορία της Καβάλας.
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024, η σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Τυχερού και του ΓΕΛ Τυχερού, που συστεγάζονται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, συμμετείχε σε μια ακόμα άσκηση ετοιμότητας για σεισμό. Στόχος της άσκησης ήταν η προετοιμασία, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά κάθε έκτακτη κατάσταση σε περίπτωση σεισμικού κινδύνου. Πριν την άσκηση, όλοι οι μαθητές-τριες ενημερώθηκαν εκτενώς για τους κινδύνους ενός σεισμού και για τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης της κατάστασης.
Σελίδες
Το Γυμνάσιο Τυχερού βρίσκεται βόρεια της Ελλάδας,. δυτικά του ποταμού Έβρου σε μια εύφορη πεδιάδα με διάφορες καλλιέργειες (βαμβάκι, ζαχαρότευτλα, ηλιοτρόπια, πεπόνια κ.ά.). Οι κάτοικοί του εγκαταστάθηκαν εδώ το 1922 με την ανταλλαγή των πληθυσμών σύμφωνα με τη Συνθήκη Των Σερβών.
Αυτό ιδρύθηκε το 1975 και τα επόμενα χρόνια εγκαταστάθηκε στο σχολικό συγκρότημα που βρίσκεται τώρα. Στο σχολείο φοιτούν μαθητές από την κωμόπολη του Τυχερού αλλά και τις γειτονικές περιοχές (Προβατώνας, Θυμαριά, Λευκίμμη). Ακόμη, στο σχολείο φοιτούν μαθητές με διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο σχολείο που εκπαιδευτικοί και μαθητές υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, ενώ συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά δίκτυα με σκοπό τη βιωματική και την ανακαλυπτική μάθηση.
Το σχολείο μας έχει την πρόθεση να αποτελέσει ένα αειφόρο «οικοσυστήμα», που με πνεύμα ομαδικό και συνεργασίας υπηρετεί τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, προάγει την αειφορία και τον πολιτισμό και διαμορφώνει ενεργούς, δημιουργικούς και «αειφόρους» πολίτες. Ακόμη, δίνεται έμφαση στη σωματική άσκηση και ψυχαγωγία στο σχολείο και στη φύση αλλά και στην υγιεινή διατροφή των μαθητών. Ακόμη, είναι ένα «Ανοιχτό σχολείο», το οποίο αξιοποιεί την εκπαιδευτική καινοτομία, τα εργαλεία της ανακαλυπτικής μάθησης, την τεχνολογία, τη διδασκαλία των φυσικών, ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών και βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνία.
Βασική φιλοσοφία του είναι το παιδί να μάθει πώς να μαθαίνει, να διαμορφώνει αυτόβουλη προσωπικότητα και να λειτουργεί ως υπεύθυνο άτομο με ήθος και αξιοπρέπεια.