Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Αφού παρατηρήσαμε πόσα ζουζούνια ζουν στον λαχανόκηπό μας αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα αυτοσχέδιο ξενοδοχείο - εστιατόριο για τα μικροσκοπικά πλασματάκια τώρα που αρχίζει να κρυώνει ο καιρός κι ο χειμώνας πλησιάζει. Μαζέψαμε πευκοβελόνες, φθινοπωρινά φύλλα και χώμα για τα κρεβατάκια τους, κάστανα, βελανίδια, φλούδες από φρούτα αλλά και διάφορα σποράκια για το εστιατόριο. Με σύμμαχο τη φαντασία των παιδιών και την αγάπη τους για τα έντομα φτιάξαμε μια υπέροχη κατασκευή. Τα παιδιά καθημερινά φροντίζουν το ξενοδοχείο και παρατηρούν τους μικρούς επισκέπτες.
Συνεχίζουμε και φέτος να δίνουμε χρώμα στην αυλή μας και να δημιουργούμε ευκαιρίες για παιχνίδι.
Αφού σπείραμε σε ομάδες τα σποράκια μας, καθημερινά φροντίζουμε το χώμα να είναι υγρό και τα παρατηρούμε.... Σήμερα βρεθήκαμε μπροστά στο θαύμα της φύσης. Τα σποράκια μας πρασίνισαν. Πραγματικά το σποράκι είναι η πηγή της ζωής!
Φτιάξαμε κατασκευή για το ατομικό μας φυτώριο, ρίξαμε το απαραίτητο νεράκι, θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας και στο σπίτι. Ακούραστοι γεωργοί!
Στα πλαίσια των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, τα παιδιά της Δ’ τάξης και η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του τμήματος, κυρία Ζαγοριανού Μαρία, επικεντρώθηκαν στην έκφραση καθ’αυτή της ψυχής, δηλαδή στο συναίσθημα! Αρχικά, τα παιδιά αυτοσυστήθηκαν, μέσα από ένα ακτινωτό διάγραμμα, με το οποίο περιέγραφαν τα συναισθήματά τους και τις προτιμήσεις τους, κάνοντας έναν αυτοπροσδιορισμό και παρουσιάζοντάς τον στο σύνολο της τάξης.
Με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, η περιβαλλοντική επιτροπή συνέλεξε τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της διεύθυνσης και των υπαλλήλων καθαριότητας, σχετικά με την κατάσταση της αυλής αλλά και τα έργα που θα επιθυμούσαν να γίνουν την φετινή χρονιά.
Το ίδιο ερωτηματολόγιο στάλθηκε και στους γονείς των μαθητών.
Η γνώμη των μαθητών καταγράφηκε μετά από συζήτηση μαζί τους.
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα Υγιεινής Διατροφής μιλήσαμε για τη σημασία της υγιεινής διατροφής στη ζωή μας. Ξεχωρίσαμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, κατασκευάσαμε το τσαντάκι του υγιεινού και ανθυγιεινού δεκατιανού και φτιάξαμε κολλάζ με τροφές που μας κάνουν δυνατούς και γερούς.
Έπειτα μιλήσαμε για την πυραμίδα της διατροφής και με τη βοήθεια του bee-bot την σχηματίσαμε βήμα-βήμα.
Τέλος κάναμε ψηφοφορία με θέμα το αγαπημένο μας φρούτο και αφού κέρδισε το μήλο, κατασκευάσαμε χαρούμενα μηλαράκια και παίζαμε κουκλοθέατρο.
Όταν κάνουνε πόλεμο…
Ποια είναι άραγε τα συναισθήματα των παιδιών για τον πόλεμο ; Ποια είναι για την ειρήνη;
Τα παιδιά της Β΄1 τάξης έγραψαν τις ιδέες τους και τα συναισθήματά τους μετά από την ανάγνωση ενός ποιήματος από το Ανθολόγιο της Α΄- Β΄ τάξης , με τίτλο :
<< Όταν έχουνε πόλεμο >> του ποιητή Γιώργου Μαρίνου. Έπειτα έφτιαξαν το δέντρο της Αγάπης και κάθε παιδί έγραψε πάνω στο φύλλο του μια λέξη , όπως αγάπη …
Η εκπαιδευτικός της τάξης
Ενημέρωση των μαθητών στην τάξη για τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για τη δημιουργία του λαχανόκηπου.
Η διατροφική πυραμίδα είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν και να ακολουθήσουν μια ισορροπημένη διατροφή. Απεικονίζει τις διάφορες ομάδες τροφίμων και τη συχνότητα κατανάλωσής τους για έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
Στις 7 Νοεμβρίου, το Σχολείο μας γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Οικοσχολείων με μια σειρά σημαντικών δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών που βοήθησαν όχι μόνο να γιορτάσουμε αυτή τη σημαντική ημέρα, αλλά και να εδραιώσουμε τη δέσμευσή μας ως ένα οικο-σχολείο αφιερωμένο στην οικοδόμηση ενός καλύτερου πιο πρασίνου μέλλοντος!
Οι μικροί εθελοντές εξορμούν στους δρόμους του χωριού και στη γειτονιά για να μαζεψουν σκουπίδια - πλαστικά μιας χρήσης
Φυτευουμε και ομορφαίνουμε τον κηπο μας
Τα κράτη μέλη της UNESCO κήρυξαν την πρώτη Πέμπτη του Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας και του Εκφοβισμού στο Σχολείο -συμπεριλαμβανομένου του Κυβερνοεκφοβισμού. Στις δράσεις μας για τον σχολικό εκφοβισμό η διαδικτυακή ιστορία “Στάσου πλάι μου”έδωσε ερεθίσματα για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία
Η έννοια της αποταμίευσης με την ευρύτερη σημασία της είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του ενεργού πολίτη είτε πρόκειται για υλικά αγαθά είτε για φυσικά
http://https://www.lesvosmuseum.gr/.../geoparko-lesboy-kai...
ΤΟ ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΛΕΣΒΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ
ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ξεκίνησαν οι εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου με συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο προγραμμάτων ERASMUS+
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας της Δ΄ Δημοτικού πιο συγκεκριμένα στην ενότητα "Εμένα με νοιάζει" οι μαθητές/ τριες εκδήλωσαν την επιθυμία να φυτέψουμε στα σημεία όπου τα παρτέρια του σχολείου μας δεν έχουν βλάστηση. Με αφορμή την πρόταση των παιδιών, την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές/τριες του Δ' 1 τμήματος κατασκεύασαν μπάλες σπόρων. Αρχικά, τα παιδιά έκοψαν σε μικρά κομματάκια χρωματιστά χαρτιά και στη συνέχεια τα μούλιασαν σε νερό. Έπειτα, με τη βοήθεια του μπλέντερ πολτοποίησαν το χαρτί και δημιούργησαν μπάλες.
“ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ» -“Τhe tree of friendship”
172ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών -172 Athens Primary School – Γ τάξη, 2024-25
10 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Σε τί κατάσταση βρίσκονται άραγε τα έργα που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στην αυλή; Η περιβαλλοντική επιτροπή βγήκε έξω στην αυλή και ξεκίνησε την έρευνα… Με ένα εικονοποιημένο ερωτηματολόγιο, εύκολο στη χρήση, οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς κατέγραψαν την κατάσταση των έργων της περασμένης χρονιάς. Έπειτα απάντησαν και σε κάποια βασικά ερωτήματα σχετικά με την καθαριότητα της αυλής.