Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Η περιβαλλοντική ομάδα (τμήμα Α3) του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου πραγματοποίησε άλλη μια δράση στις 14/11/24 στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος "Πράσινα σχολεία - Η βιοποικιλότητα στην περιοχή μας".
Το 1ο Νηπιαγωγείο Πανοράματος , συμμετέχοντας στην δράση PLASTIC CLEVER SCHOOLS,μέσα από ένα φωτογραφικό άλμπουμ, ακολουθώντας τα βήματα
1.σχολική συνέλευση, παρακολούθηση video,συζήτηση και προβληματισμός.
2.Συλλογή πλαστικών από τον αύλειο χώρο
3. έρευνα κ καταγραφή των πλαστικών που έχουμε στο σχολείο
4.Εργασίες σε ομάδες για να αποφασίσουμε την αλλαγή της στάσης μας απέναντι στη χρήση των πλαστικών.
Παρότι σιγά σιγά τα φθινοπωρινά χρώματα φεύγουν και οδεύουμε προς τον χειμώνα σήμερα τα Δίκαια γέμισαν με χρώματα, αρώματα και φυσικά παιδικά γέλια. Με πρωτοβουλία της προέδρου της δημοτικής ενότητας Δικαίων κ. Σάσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του γυμνασίου και του λυκείου, καθώς και οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και της Στ’ τάξης έσπειραν τριανταφυλλιές κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών στα Δίκαια. Δέσμευση των παιδιών να τα προσέχουν και να τα φροντίζουν.
Την Δευτέρα 18/11/2024 οι μαθητές/τριες του ΕΕΕΕΚ Καβάλας πήραν μέρος στην περιβαλλοντική δράση "Plastic Clever School". Το σχολείο μας πραγματοποίησε μια σειρά από δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίηση και την κινητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη διαχείριση των πλαστικών απορριμμάτων.
Στη σχολική μας μονάδα στο πλαίσιο του εγχειρήματος μείωσης των απορριμάτων προχωρήσαμε στη δημιουργία γωνιάς ανακύκλωσης. Οι σημαντικότεροι λόγοι και στόχοι της οργάνωσης γωνιάς ανακύκλωσης αφορούν τόσο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όσο και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Μερικοί από τους κύριους λόγους είναι οι εξής:
@ Μικρή σε διάρκεια, αλλά πολύτιμη σε γνώσεις και εμπειρίες ήταν η επίσκεψη , που πραγματοποιήσαμε πριν λίγες μέρες στο ελαιοτριβείο Παπαδέλλη στη Θερμή με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου. Ο ιδιοκτήτης μας ξενάγησε σε κάθε στάδιο παραγωγής του λαδιού.
@ Είδαμε τις ελιές να φτάνουν σε τσουβάλια, να μπαίνουν σε ανοιχτά πλαστικά καφάσια (για να αερίζονται), να καθαρίζονται από τα φύλλα, να πλένονται , να γίνονται πολτός και ύστερα να τρέχει λαχταριστό και μυρωδάτο το λαδάκι (οξύτητα 4/10 παρακαλώ).
Η Α' τάξη του σχολείου μας συμμετείχε ενεργά στις ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΔΡΑΣΗΣ 2024 (GAD 2024 ) του Ιδρύματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (FEE) στη Δραστηριότητα : «Climate Ready through Circular Economy» με συμβολικό καθαρισμό της παραλίας «Ιερατικής» στην Κόρινθο με τη συμμετοχή του Δήμου Κορινθίων με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας κ. Πούλο Ανδρέα , τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τη συμβολή του στην επιτυχία της Δράσης.
Η φετινή εκστρατεία για τις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης έχει στόχο να έχει θετικό αντίκτυπο και να αντιμετωπίσει την κλιματική έκτακτη ανάγκη.
Σήμερα, Δευτέρα 20 Μαΐου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας, η οποία καθιερώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ( ΟΗΕ) και στοχεύει στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία της μέλισσας και τον ουσιαστικό ρόλο της στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας και της βιοποικιλότητας.
Στις 5 Ιουνίου, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ , Το μήνυμα του Γενικού Γραμματέα του Ο.Η.Ε. για το 2024, «Η γη μας, το μέλλον μας. Είμαστε η #GenerationRestoration» τονίζει τη σημασία της αποκατάστασης της γης, της καταπολέμησης της ερημοποίησης και της ενίσχυσης της ανθεκτικότητας στην ξηρασία.
Σήμερα Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024, ενόψει της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι μαθητές/τριες της Γ1 Γυμνασίου κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν την έφοδο των τανκς στο Πολυτεχνείο, αναβιώνοντας έτσι τα όσα διαδραματίστηκαν εκείνες τις ημέρες.
Σήμερα αποφασίσαμε να φυτέψουμε μαρουλάκια στην αυλή μας. Αφού σκάψαμε το χώμα, τοποθετήσαμε τα μαρούλια και έπειτα τα περιποιηθήκαμε ρίχνοντας τους στις ρίζες νερό! Στην συνέχεια, μάθαμε να δημιουργούμε τις δικές μας γλάστρες με ένα απλό χαρτί ο ποτήρι!
Από τα μέσα Οκτώβρη η θερμοκρασία στην πόλη μας είναι αρκετά χαμηλή. Εδώ και καιρό παρατηρούμε τα αποδημητικά πουλιά που φεύγουν για το μεγάλο τους ταξίδι με προορισμό κυρίως την Αφρική. Τι συμβαίνει όμως με τα πουλιά που παραμένουν κοντά μας όλο τον χειμώνα; Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να κρεμάσουμε ξύλινες φωλιές στα δέντρα που βρίσκονται περιμετρικά του σχολείου μας, ώστε τα πουλιά αυτά, όταν χρειαστεί να βρουν καταφύγιο και να προστατευτούν από το κρύο. Επίσης, φτιάξαμε ταΐστρες με ανακυκλώσιμα υλικά (π.χ. ρολό χαρτιού) και με ταχίνι κολλήσαμε τα σποράκια.
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων του δήμου μας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, οργανώσαμε μια πολύ όμορφη δράση για να περιποιηθούμε τον κοινόχρηστο χώρο μεταξύ του σχολείου μας και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Πήραμε σκούπες και φαράσια, καθαρίσαμε τον πεζόδρομο και στη συνέχεια φυτέψαμε λουλούδια σε γλάστρες που φτιάξαμε όλοι μαζί. Ανακυκλώσαμε παλιά ελαστικά, τα βάψαμε με ζωντανά χρώματα και έτοιμες οι … ρόδες που ανθίζουν!
Ο δρόμος της Δημοκρατίας δεν είναι εύκολος, αποτελεί μια αέναη προσπάθεια μεταξύ των ανθρώπων για την οικοδόμησή του. Αξίες, όπως η ελευθερία, τα όρια, οι νόμοι και οι κανόνες, ο αλληλοσεβασμός, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τίθενται διαρκώς σε αμφισβήτηση λόγω των δυσδιάκριτων ορίων τους στο πλαίσιο της συνύπαρξης των κοινωνιών. Η ιστορία του Πολυτεχνείου είναι η ζωντανή ανάμνηση και απόδειξη ότι η Δημοκρατία είναι το αγαθό για το οποίο πάντα θα παλεύουμε. Ας δούμε πώς τον δημιουργήσαμε εμείς...
Από τη συλλογή των στοιχείων για την αυλή, μέσω ερωτηματολογίου που δόθηκε σε γονείς, εκπαιδευτικούς και το προσωπικό, προκύπτουν ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και τάσεις σχετικά με την ικανοποίηση τους.
Ικανοποίηση και εμπειρία στην αυλή.
Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό δείχνουν να έχουν παρατηρήσει προσεκτικά την αυλή αφού η βαθμολογία που έδωσαν έχει μέσο όρο 8,45 στα 10. Ωστόσο, η μέση βαθμολογία για το πόσο αρέσει συνολικά η αυλή είναι 7 στα 10, υποδεικνύοντας πως υπάρχει περιθώριο για βελτιώσεις που θα την καταστήσουν ακόμα πιο ελκυστική.
Το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη - Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης». Το συνέδριο διεξήχθη από 4 έως 7 Απριλίου 2024 στο ιστορικό Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου.
- Συζήτηση με τους μαθητές για τα λαχανικά (βιολογικής – συμβατικής καλλιέργειας), για τη θρεπτική τους αξία και τη θέση τους στη διατροφική πυραμίδα.
- Συζητήθηκαν επίσης θέματα για την «κυκλική οικονομία» και την «ηθική κουζίνα».
- Ορισμός ημέρας για να «στρωθεί» ένα τραπέζι με λαχανικά, σαλάτες και άλλες παρασκευές με βάση τα λαχανικά.
- Οι μαθητές κλήθηκαν να φέρουν στο σχολείο λαχανικά συμβατικής και βιολογικής καλλιέργειας.
- Χρησιμοποίησαν επίσης λαχανικά από τον λαχανόκηπο του σχολείου που καλλιεργούν οι ίδιοι οι μαθητές.
-Παραμονές του περιπάτου του μήνα Οκτωβρίου, έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τα φρούτα ( βιολογικής-συμβατικής καλλιέργειας ) , για την θρεπτική τους αξία και τη θέση τους στην διατροφή μας. Επίσης συζητήθηκαν έννοιες όπως ''κυκλική οικονομία'' και ΄΄ηθική κουζίνα΄΄.
-Οι μαθητές κλήθηκαν να ετοιμάσουν ένα τραπέζι ( πικ-νίκ) με φρούτα και παρασκευές με τα φρούτα. Το τραπέζι συνδυάστηκε με τον περίπατο του μήνα, οπότε όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν, να στρώσουν το τραπέζι και να γευτούν τις παρασκευές. Το τραπέζι στρώθηκε στην αυλή του σχολείου.
Με τους μαθητές της Α Λυκείου και της Β Ηλεκτρολογίας του ΕΝΕΕΓΥΛ Λαμίας ζωγραφίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης καθώς και λύσαμε το "Σταυρόλεξο της ανακύκλωσης ". Με τα παιδιά μιλήσαμε για τα υλικά που μπορούμε να ανακυκλώσουμε καθώς και για τα χρώματα των κάδων της ανακύκλωσης. Τα παιδιά είναι σε θέση να γνωρίζουν σε πιο κάδο τοποθετούνται τα υλικά που ανακυκλώνονται.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα μελισσοκομίας παρακολούθησε το ΣΤ1 με τις δασκάλες του ,την κ. Ελένη , την κ. Βίλλυ και την κ. Έφη στον σχολικό κήπο. Ο κ. Ρίζος, σε συνεργασία με έμπειρο μελισσοκόμο παρουσίασαν στα παιδιά τα βασικά στοιχεία για την τέχνη της εκτροφής των μελισσών και τη σημασία τους για το οικοσύστημα.