"Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας"

Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας
Ο Λαχανόκηπος του σχολείου μας

Είναι φανερό πως η έννοια της αειφορίας προϋποθέτει την ανάπτυξη σχέσεων συνεργατικότητας ανάμεσα σε όλους τους μετόχους της σχολικής κοινότητας. Η δημιουργία ενός σχολικού κήπου μπορεί να γίνει το κύτταρο για την επιδίωξη ποικίλων στόχων:

1) συγκρότηση μιας ανοικτής συνεργατικής κοινότητας, αφού προσφέρει το πεδίο ουσιαστικής συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και με πρόσωπα και φορείς εκτός σχολείου

2) δημιουργική ενεργοποίηση της φαντασίας των παιδιών

3) εξοικείωση με την έρευνα, καλλιέργεια κριτικής σκέψης

4) ενθάρρυνση ανάληψης πρωτοβουλιών

5) χρήση συμμετοχικών και ενεργών διδακτικών τεχνικών

6) ανάπτυξη κλίματος δημοκρατικού διαλόγου και ενεργούς συμμετοχής και αλληλοϋποστήριξης των μελών των ομάδων εργασίας

7) προοπτική διαθεματικής προσέγγισης

Η δημιουργία σχολικού κήπου ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, τους ωθεί να ερευνούν, να ενεργοποιούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Δημιουργεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα παιδιά για τη μάθηση , προάγει την ολοκλήρωσή τους, την ψυχολογική τους ανάπτυξη και προκαλεί δέσμευση για καλή συμπεριφορά και ισότιμη συνεργασία.

Ο σχολικός λαχανόκηπος υποστηρίζει την μαθητική έρευνα ως μια περιβαλλοντική εκπαιδευτική πρακτική και συμβάλλει στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των συμμετεχόντων, πράγμα που αποτελεί και τον βασικό μας στόχο.

Η διαμόρφωση του κήπου στον χώρο της σχολικής μας αυλής είχε αρχίσει από το σχολ. έτος 2012-13, όταν με την καθοδήγηση του κ. Παύλου, του γυμναστή του σχολείου, οι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους μποστάνι μέσα στον χώρο του σχολείου. Οι εργασίες άρχισαν πολύ νωρίς. Δημιουργήθηκε ένας κλειστός χώρος 11μ. x 11μ. και, αφού περίμεναν να σταματήσουν οι συχνές βροχοπτώσεις, άρχισαν στα μέσα Μαρτίου να φυτεύουν τα λαχανικά τους: 76 ρίζες ντομάτες, 40 μελιτζάνες, 30 πιπεριές όλων των ειδών, σπόρος και φυτά κολοκυθιάς, 300 μαρούλια, ραπανάκια, καρότα, σπανάκι, άνηθο, βλήτα, σέλινο και φασολάκια. Χρειάστηκαν δύο φορτηγά χώμα, περίπου 20 κυβικά, κοπριά και φυκόχωμα. Χρησιμοποιήθηκαν μόνο βιολογικά προϊόντα.

Από τότε, και σχεδόν κάθε χρόνο, ομάδες μαθητών που είναι μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους, φυτεύουν διάφορα λαχανικά, χρησιμοποιώντας βιολογικά προϊόντα, και, όταν τα μαζεύουν τα προσφέρουν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο & Μαγειρείο του Δήμου μας.

Συγγραφέας: 
Ευστ. Οικονόμου ΠΕ02