Κολυμπάω- αρμενίζω, τον γυαλό μου και τη θάλασσα φροντίζω!!!

Θαλάσσια Ρύπανση/ 6ο Γυμνάσιο Βόλου.

Με το συγκεκριμένο έργο, το οποίο κατασκευάστηκε από μαθητές της Β΄ Γυμνασίου (Β2, Β3, Β4) και υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Ευαγγελία Γκαμπρανά ΠΕ03 υπεύθυνη του εργαστηρίου Δεξιοτήτων στα παραπάνω τμήματα  έγινε μία προσπάθεια να αναδειχθεί το πρόβλημα της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικό. Στόχος ήταν να γίνει αντιληπτό από τους μαθητές, με βιωματικό τρόπο, το μέγεθος του συγκεκριμένου προβλήματος και να μάθουν δημιουργώντας, συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές τους και αυτενεργώντας. Ειδικότερα, βασικός σκοπός ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές, εκτός από την έκταση της θαλάσσιας ρύπανσης, τις συνέπειες αυτής στο οικοσύστημά μας, άρα και τις συνέπειες στη ζωή όλων μας, ενισχύοντας την οικολογική τους συνείδηση.

Έγινε προβολή των βίνετο

https://youtu.be/Y1OVkOVDUAc,αναφορικά με το υδάτινο στοιχείο στον πλανήτηκαι ιδιαίτερη μνεία στη σημασία των θαλασσών στη ζωή μας

https://youtu.be/FbKv9E2Djso , αναφορικά με τα προβλήματα που προκαλούνται στη θάλασσα, στη χλωρίδα και την πανίδα, από την μόλυνσή της

και ανάγνωση του άρθρου

https://e-bessas.gr/%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%BA%C...

Στη συνέχεια, γίνεται διάλογος και ιδιαίτερη αναφορά στο πρόβλημα της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικό.

Σε δεύτερο χρόνο, γνωστοποιείται στους μαθητές ότι θα υπάρξει συνεργασία μεταξύ τριών τμημάτων με στόχο την κατασκευή ενός παζλ, από 16 καμβάδες διαστάσεων 30cmx40cm ο καθένας, με θέμα τη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικό. Σε διάταξη 4x4 των καμβάδων, η καθηγήτρια των καλλιτεχνικών του σχολείου  Αιμιλία Κοτζαογλανίδη ΠΕ08 σχεδίασε το αρχικό σχέδιο το οποίο βασίστηκε στο συγκεκριμένο tweet: ΄΄το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό και η μόλυνση περιβάλλοντος και θαλασσών τα πάντα΄΄.

Το δικό μας σύνθημα:" Κολυμπάω-αρμενίζω ,το γυαλό μου και τη θάλασσα φροντίζω".

Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση: Οι μαθητές κάθε τμήματος χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει την ολοκλήρωση ενός καμβά σύμφωνα με τις υποδείξεις της υπεύθυνης καθηγήτριας του μαθήματος, εργαστήρια δεξιοτήτων. Την πρώτη διδακτική ώρα κάθε ομάδα αναλαμβάνει με τέμπερες να χρωματίσει το σχέδιο σε χρώματα που από όλους έχουν συμφωνηθεί. Επίσης, καλούνται την επόμενη διδακτική ώρα να φέρουν ανακυκλώσιμα υλικά, γίνεται συνεργασία με τις ομάδες που δημιουργούν τα φυτώρια των βοτάνων ώστε να χρησιμοποιηθούν όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά που περισσεύουν από τις δικές τους κατασκεύες. Επιλέγονται εκείνα που είναι διαχειρίσιμα για να είναι εύκολο να κοπούν και να κολληθούν με σιλικόνη. Όλο το έργο καλύπτεται με ανακυκλώσιμα υλικά!

Τέλος, οι μαθητές όλων των τμημάτων ενώνουν όλα τα κομμάτια του παζλ.

Συγγραφέας: 
tasiou kalliopi