ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
Με αφορμή την εβδομάδα ψυχικής υγείας οι μαθητές/τριες της Α ' Δημοτικού, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Καρδαρά Σωτηρία, υλοποίησαν κάποιες δράσεις για τα συναισθήματα με στόχο να δημιουργήσουν τις βάσεις για υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις.
Αρχικά, συζήτησαν και γνώρισαν διάφορα συναισθήματα . Οι μαθητές/τριες σε πλαστικοποιημένες καρτέλες αναπαριστούσαν κάθε φορά το συναίσθημα για το οποίο συζητούν. Διάβασαν το βιβλίο “Τα συναισθήματα Θυμός” Tracey Moroney εκδόσεις Μεταίχμιο, κατασκεύασαν το θυμόμετρο και συζήτησαν τεχνικές που μπορούν να κάνουν για να ελέγξουν το θυμό τους.
Διάβασαν το βιβλίο : "Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε" και συζήτησαν για τις λέξεις που πληγώνουν και εκείνες που θεραπεύουν. Έτσι, έφτιαξαν το γλυκό της ευγένειας και το κουτί με τις πονεμένες καρδιές, όπου μέσα έβαλαν λέξεις που τους πονούν με την υπόσχεση να μην τις χρησιμοποιούν.
Κατασκεύασαν, επίσης, την αφίσα της Φιλίας με το μήνυμα “Σεβάσου την καρδιά μου".
Γνώρισαν το συναίσθημα του φόβου, όπου οι μαθητές/τριες μέσα από θεατρικό παιχνίδι μοιράστηκαν τι τους τρομάζει και πώς ανακουφίζονται. Έτσι, κατασκεύασαν μια αφίσα όπου οι φόβοι τους έγιναν ένα συννεφόλεξο, ζωγράφισαν τους φόβους και τους έκαναν βίντεο https://youtu.be/43_mzJ-fulM. Τέλος, έγραψαν ένα ομαδικό ποίημα για το φόβο. Αναφέρθηκαν στη διαφορετικότητα και διάβασαν το βιβλίο ”Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας” του David Mckee. Κατόπιν, οι μαθητές /τριες κατασκεύασαν με γκοφρέ χαρτιά τα δικά τους Ελμερογράμματα για να συνθέσουν το “παζλ της διαφορετικότητας” της ομάδας τους.