“Let’s Plant Ecology into our Society”

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, με συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν βιώσιμα δουλεύοντας σε θεωρητικό, παιδαγωγικό και πρακτικό επίπεδο σε βασικές ενότητες όπως: νερό, ενέργεια, απορρίμματα, σχολική αυλή, κ.ά.Να εξοικειωθούν με την διαδικασία της έρευνας ( έρευνα πεδίου). Να μάθουν να συνεργάζονται. Να μαθαίνουν μέσα από τις Βιωματικές δράσεις .Να μάθουν να αυτενεργούν ,να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και  αρμοδιότητες.Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών                              

Επίσης στόχος είναι να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών  και των εκπαιδευτικών και να συμμετάσχουν στον επανασχεδιασμό του υπαίθριου σχολικού χώρου βάζοντας στην ζωή τους την χρήση των βοτάνων.                             

Τα χαρακτηριστικά μιας καλής στοιχειοθεσίας SM.A.R.T.                                                                       

Specific (= Συγκεκριμένος),   Measurable (= Μετρήσιμος),   Achievable (= Εφικτός),   Realistic(=Ρεαλιστικός),    Time-Bound (= Χρονικά Δεσμευτικός)

Για την επιτυχή υλοποίηση του περιβαλλοντικού προγράμματος επιλέγεται η μέθοδος project και αξιοποιείται και η μελέτη πεδίου ως διδακτική τεχνική . Η μέθοδος project αφορά στην ομαδική διδασκαλία στην οποία συμμετέχουν αποφασιστικά όλοι και η ίδια η διδασκαλία διαμορφώνεται και διεξάγεται από όλους όσοι συμμετέχουν. Δεδομένου ότι η μέθοδος Project απαιτεί εξ ορισμού εργασία μιας ομάδας ατόμων, θεωρείται ως πρώτη φάση, η φάση συγκρότησης της ομάδας, καθώς και οι ενέργειες που αποβλέπουν στην έγερση του ενδιαφέροντος των μελών, προκειμένου να συμμετάσχουν στο Project. Επισημαίνεται ότι το μέγεθος της ομάδας είναι σημαντικός παράγοντας για αποδοτική εργασία. Ομάδες με 3 – 4 μέλη, δουλεύουν καλύτερα. Στη διαμόρφωση της κάθε ομάδας θα δημιουργηθούν μικτές  ομάδες αγοριών – κοριτσιών με τυχαία επιλογή. Η σύνθεση των ομάδων δεν  είναι άκαμπτη  και αμετάβλητη, χωρίς αυτό να σημαίνει συνεχή μετακίνηση, από τη μία ομάδα στην άλλη.

Αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο, βιβλιοθήκες, τοπικούς φορείς .           

Συνεργασία με γονείς ,αρχές κ φορείς της περιοχής (Δήμος Βόλου, Πανεπιστήμιο).                    

Συγγραφή και παρουσίαση στην σχολική μονάδα και τους αρμόδιους φορείς

Περιβαλλοντική όμαδα 2023-2024:

Τάσιου Καλλιόπη ΠΕ03 (Συντονίστρια), Κούκιου Δήμητρα ΠΕ07, Μπόγλου Δέσποινα ΠΕ01, Πατσαρούχα Βασιλική ΠΕ02, Χατζηκυριάκου Νίκη ΠΕ04.

Μαθητές: Χούμου Μαρία, Βεργούλιας Στέφανος, Πάυλος Μάρευ, Κοτρώτσιου Αγγελική.

Γονείς: Βαρώτα Βασιλική, Γώγου Μαρία, 

Συγγραφέας: 
tasiou kalliopi