Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Η 1η συνεδρίαση της Περιβαλλοντικής Επιτροπής μας πραγματοποιήθηκε σήμερα 14/11 με μαθητές/μαθήτριες εκπροσώπους όλων των τμημάτων του σχολείου μας, τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, εκπαιδευτικούς, τον Διευθυντή και την Υποδιευθύντριά μας.
Συζητήσαμε για την έρευνα που πρέπει να κάνουμε για να αποφασίσουμε για τις αλλαγές που θέλουμε στο σχολείο μας, τον κώδικα συμπεριφοράς που πρέπει να δημιουργήσουμε, το σχέδιο δράσης που χρειαζόμαστε για την υλοποίηση του προγράμματος Green Days.
Συμμετέχουμε με δράσεις στο διαγωνισμό του Plastic Clever Schools
Στάδιο 1, Βήμα 1: Φωτογραφία από σχολική συνέλευση όπου εξηγούμε τη δράση στα παιδιά
Στάδιο 1, Βήμα 2: Φωτογραφία από συλλογή απορριμμάτων
Στάδιο 1, Βήμα 3: Δημιουργίες παιδιών
Στάδιο 2, Βήμα 1: Αρχείο Ελέγχου Πλαστικών
Καμπάνια στους γονείς να μη χρησιμοποιούν πλαστικά αλλά αντικείμενα από χαρτί και ξύλο.
Ένα πολύ ωραίο περιβαλλοντικό podcast και ένα flyer έγινε από το Γ2, στο πλαίσιο του προγράμματος Climate Change και ERASMUS+ ΚΑ122-”Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον”.
https://blogs.sch.gr/1dimagnikol/2024/11/13/perivallontiko-podcast-kai-flyer-apo-to-g2/
Η νέα περιβαλλοντική ομάδα που συστάθηκε για το νέο σχολικό έτος ανέλαβε δράση!
Με πολλή χαρά και φέτος συμμετείχαμε σε δράσεις υπαίθριας εκπαίδευσης στους αύλειους χώρους του Νηπιαγωγείου μας.
Κάποτε στέκονταν τρία μικρά δέντρα στην κορυφή ενός λόφου και ονειρευόταν τι θα γίνουν όταν μεγαλώσουν...
Εικαστική απεικόνιση των δέντρων στην είσοδο του σχολείου μας.
Με την βοήθεια των μαθητών και την επίβλεψη της δασκάλας των εικαστικών δημιουργήσαμε μια λιτή ως προς τις φόρμες και απλή ως προς την εφαρμογή, εικόνα τριών δέντρων. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα πλαστικά, ακρυλικα χρώματα, φέρνοντας έτσι την εικόνα της φύσης πιο κοντά στο σχολείο.
Εστιάζοντας στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής ευαισθητοποίησης των μαθητών μας με στόχο την αειφόρο διαχείριση και χρήση του νερού και την προστασία του περιβάλλοντος , οι μαθητές των Δ και Ε τάξεων του σχολείου παρακολούθησαν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΕΥΔΑΠ «Σπάμε το Φράγμα της Μηχανικής»
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού μας προγράμματος με τίτλο «Κλιματική Αλλαγή & Νερό: Το σχολείο μας αναλαμβάνει δράση!» πραγματοποιήθηκε έρευνα, με χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, σχετικά με τη χρήση του νερού στο σχολείο μας. Το ερωτηματολόγιο ήταν κοινό για εκπαιδευτικούς και μαθητές και απάντησαν σε αυτό συνολικά 185 άτομα. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση αναγκών, ο εντοπισμός προβλημάτων στο σχολείο και η σκιαγράφηση της διάθεσης συμμετοχής σε θέματα ορθής διαχείρισης του νερού. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου μας!
Με χαρά και δημιουργίες συμμετείχε το σχολείο μας στη δράση "Αγκαλιάζοντας το Κόδρα".
Το μεγάλο πάρκο της περιοχής μας εξέπεμψε SOS ! Χρειάζεται την στήριξη και την ευαισθητοποίηση από τους πολίτες ώστε να παραμείνει ένας πράσινος πνεύμονας για την πόλη της Θεσσαλονίκης.
@ Μπορεί ακόμα να έχουμε λιακάδες, αλλά τα κρύα του χειμώνα θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα. Τα νοικοκυριά λοιπόν- ιδίως στα χωριά - σοδιάζονται με ξύλα, που θα χρειαστούν για θέρμανση. Στα τζάκια , στις σόμπες, στους λέβητες.
@ Η διαδικασία ξεκινά από τα χωράφια με το κόψιμο, το ξεδιάλεγμα και το φόρτωμα τους στα αγροτικά αυτοκίνητα. Μετά θα κατεβούνε στα χωριά, όπου θα ξεφορτωθούν και θα μεταφερθούν στις αποθήκες των σπιτιών,
Αφού παρατηρήσαμε πόσα ζουζούνια ζουν στον λαχανόκηπό μας αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα αυτοσχέδιο ξενοδοχείο - εστιατόριο για τα μικροσκοπικά πλασματάκια τώρα που αρχίζει να κρυώνει ο καιρός κι ο χειμώνας πλησιάζει. Μαζέψαμε πευκοβελόνες, φθινοπωρινά φύλλα και χώμα για τα κρεβατάκια τους, κάστανα, βελανίδια, φλούδες από φρούτα αλλά και διάφορα σποράκια για το εστιατόριο. Με σύμμαχο τη φαντασία των παιδιών και την αγάπη τους για τα έντομα φτιάξαμε μια υπέροχη κατασκευή. Τα παιδιά καθημερινά φροντίζουν το ξενοδοχείο και παρατηρούν τους μικρούς επισκέπτες.
Συνεχίζουμε και φέτος να δίνουμε χρώμα στην αυλή μας και να δημιουργούμε ευκαιρίες για παιχνίδι.
Αφού σπείραμε σε ομάδες τα σποράκια μας, καθημερινά φροντίζουμε το χώμα να είναι υγρό και τα παρατηρούμε.... Σήμερα βρεθήκαμε μπροστά στο θαύμα της φύσης. Τα σποράκια μας πρασίνισαν. Πραγματικά το σποράκι είναι η πηγή της ζωής!
Φτιάξαμε κατασκευή για το ατομικό μας φυτώριο, ρίξαμε το απαραίτητο νεράκι, θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας και στο σπίτι. Ακούραστοι γεωργοί!
Στα πλαίσια των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, τα παιδιά της Δ’ τάξης και η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του τμήματος, κυρία Ζαγοριανού Μαρία, επικεντρώθηκαν στην έκφραση καθ’αυτή της ψυχής, δηλαδή στο συναίσθημα! Αρχικά, τα παιδιά αυτοσυστήθηκαν, μέσα από ένα ακτινωτό διάγραμμα, με το οποίο περιέγραφαν τα συναισθήματά τους και τις προτιμήσεις τους, κάνοντας έναν αυτοπροσδιορισμό και παρουσιάζοντάς τον στο σύνολο της τάξης.
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, το σχολείο μας συμμετέχει στον Σχολικό Μαραθώνιο Ανακύκλωσης -Followgreen του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη και συλλέγει στους ειδικούς κάδους που έχουν τοποθετηθεί εντός του σχολείου:
Χαρτί & Μπαταρίες &πλαστικό
Στόχος της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με την ανακύκλωση και τα οφέλη της.
Με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, η περιβαλλοντική επιτροπή συνέλεξε τις απόψεις των εκπαιδευτικών, της διεύθυνσης και των υπαλλήλων καθαριότητας, σχετικά με την κατάσταση της αυλής αλλά και τα έργα που θα επιθυμούσαν να γίνουν την φετινή χρονιά.
Το ίδιο ερωτηματολόγιο στάλθηκε και στους γονείς των μαθητών.
Η γνώμη των μαθητών καταγράφηκε μετά από συζήτηση μαζί τους.
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα Υγιεινής Διατροφής μιλήσαμε για τη σημασία της υγιεινής διατροφής στη ζωή μας. Ξεχωρίσαμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, κατασκευάσαμε το τσαντάκι του υγιεινού και ανθυγιεινού δεκατιανού και φτιάξαμε κολλάζ με τροφές που μας κάνουν δυνατούς και γερούς.
Έπειτα μιλήσαμε για την πυραμίδα της διατροφής και με τη βοήθεια του bee-bot την σχηματίσαμε βήμα-βήμα.
Τέλος κάναμε ψηφοφορία με θέμα το αγαπημένο μας φρούτο και αφού κέρδισε το μήλο, κατασκευάσαμε χαρούμενα μηλαράκια και παίζαμε κουκλοθέατρο.
Όταν κάνουνε πόλεμο…
Ποια είναι άραγε τα συναισθήματα των παιδιών για τον πόλεμο ; Ποια είναι για την ειρήνη;
Τα παιδιά της Β΄1 τάξης έγραψαν τις ιδέες τους και τα συναισθήματά τους μετά από την ανάγνωση ενός ποιήματος από το Ανθολόγιο της Α΄- Β΄ τάξης , με τίτλο :
<< Όταν έχουνε πόλεμο >> του ποιητή Γιώργου Μαρίνου. Έπειτα έφτιαξαν το δέντρο της Αγάπης και κάθε παιδί έγραψε πάνω στο φύλλο του μια λέξη , όπως αγάπη …
Η εκπαιδευτικός της τάξης
Ενημέρωση των μαθητών στην τάξη για τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για τη δημιουργία του λαχανόκηπου.