Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Ψυχικού
Τα νέα του Σχολείου μας
Αλήθεια, τι σχήμα έχει το νερό;
Πως είναι η μορφή του και πώς γράφεται το όνομά του;
Η νηπιαγωγός μας, κ.Γιώτα Παππά, μας εξήγησε ότι όταν ένα μόριο οξυγόνου ενώνεται με δύο μόρια υδρογόνου, δημιουργείται το νερό. Έτσι λοιπόν κι εμείς, πήραμε δύο χρώματα πλαστελίνης και φτιάξαμε δύο μπάλες Υδρογόνο και μια Οξυγόνο. Τις ενώσαμε με πλαστικά καλαμάκια και δημιουργήσαμε το νερό!
Δύο μπαλόνια και λίγη γυψόγαζα ήταν τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε, με τη βοήθεια τής νηπιαγωγού μας, κ.Γιώτας Παππά, μια παρέα από νεροσταγόνες. Τις βάψαμε, τις στολίσαμε και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!
Δύο καινούργιες …φίλες δημιουργήθηκαν στην τάξη μας, έτοιμες να μας ακολουθήσουν στις περιπέτειες τού νερού!
Η βροχή μπορεί να συμβεί μόνο στο φυσικό περιβάλλον; Ασφαλώς και όχι! Εμείς καταφέραμε να δημιουργήσουμε τεχνητή βροχή στην τάξη μας…
Με τη βοήθεια τής νηπιαγωγού μας, κ.Γιώτας Παππά, ρίξαμε βρασμένο νερό σε ένα γυάλινο μπολ και αφού το σκεπάσαμε με διαφανή μεμβράνη, εγκλωβίσαμε τους υδρατμούς! Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε παγοκύστες πάνω από το μπολ προκαλώντας ψύχος πάνω από τους θερμούς υδρατμούς και λίγα λεπτά αργότερα -αφού αφαιρέσαμε την μεμβράνη από το μπολ- παρατηρήσαμε ότι οι υδρατμοί είχαν μετατραπεί σε σταγόνες βροχής, έτοιμες να ποτίσουν τη γη μας…
Την Άνοιξη, η αυλή του Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού, μοιάζει με μικρό παράδεισο. Πολύχρωμα αγριολούλουδα, ξετρυπώνουν με «θάρρος» ανάμεσα στο πράσινο χορτάρι, πασχαλίτσες μικρές και χαριτωμένες χοροπηδούν από φύλλο σε φύλλο, μέλισσες τριγυρνούν ζουζουνίζοντας ανάμεσα στα λουλούδια, πεταλούδες στήνουν τη χορογραφία τους στον αέρα, προκομένα μυρμήγκια συλλέγουν με υπομονή την τροφή τους... Κι εμείς -ως γνήσιοι καλλιτέχνες- αποφασίσαμε να στήσουμε το εργαστήρι μας μέσα στη φύση, για να εμπνευστούμε από τη μαγεία της.
Ένα ηλιόλουστο πρωινό, καθώς απολαμβάναμε το διάλειμμά μας στην αυλή του Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού, διαπιστώσαμε με μεγάλη μας χαρά την ξαφνική εμφάνιση πολλών μικρών, λευκοκίτρινων λουλουδιών με διακριτικό άρωμα, που θύμιζαν μαργαρίτες. Οι μικροί αυτοί «επισκέπτες», που δεν ήταν άλλοι από τα χαμομήλια, κέντρισαν το ενδιαφέρον μας κι έτσι ξεκίνησε στην τάξη μας συζήτηση και έρευνα γύρω από αυτά.
Με αφορμή τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς, στο Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Ψυχικού, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα όμορφο πρωτότυπο λουλουδένιο στεφάνι, για να στολίσουμε την τάξη μας. Μαζί με τη νηπιαγωγό μας, κ.Αγγελική Παλαιοκαστρίτου, πήγαμε στην όμορφη σχολική μας αυλή και με όρεξη πολλή, κάτω από τη σκιά των δέντρων, σχεδιάσαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας, την κόψαμε, τη διπλώσαμε, προσθέσαμε κίτρινο γκοφρέ χαρτί στη μέση και αμέσως εμφανίστηκαν μπροστά μας, πανέμορφοι ολόλευκοι κρίνοι. Στη συνέχεια, τους κολλήσαμε πάνω σε πράσινο χάρτινο κύκλο και το στεφάνι μας ήταν έτοιμο...
Τα νήπια τού τμήματος Ν.1 τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού -στο πλαίσιο τής δράσης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Στέλνουμε μήνυμα –Αναλαμβάνουμε δράση: Μειώνω τα Απορρίμματα – Επαναχρησιμοποιώ - Ανακυκλώνω: Στο Σχολείο μου, στη Γειτονιά μου, στην Πόλη μου»- σκέφτηκαν να κατασκευάσουν μια ταΐστρα για τα πουλάκια που φιλοξενεί ο κήπος τού Σχολείου τους, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά. Με δημιουργικότητα και φαντασία, πήραν ορισμένα από τα υλικά που είχαν συλλέξει στην τάξη τους, τα έβαψαν, τα κόλλησαν μεταξύ τους και δημιούργησαν μια ταΐστρα με μορφή πουλιού.
Τα νήπια τού τμήματος Ν.4 τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού -στο πλαίσιο τής δράσης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Στέλνουμε μήνυμα –Αναλαμβάνουμε δράση: Μειώνω τα Απορρίμματα – Επαναχρησιμοποιώ - Ανακυκλώνω: Στο Σχολείο μου, στη Γειτονιά μου, στην Πόλη μου»- θέλησαν να επαναχρησιμοποιήσουν ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Με τη βοήθεια τής νηπιαγωγούς τους κ.Ζαφείρας Ντούλη, δημιούργησαν στην τάξη τους ένα «Μαγαζάκι Επαναχρησιμοποίησης».
Τα νήπια τού τμήματος Ν.4 τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού -στo πλαίσιo τής δράσης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Στέλνουμε μήνυμα –Αναλαμβάνουμε δράση: Μειώνω τα Απορρίμματα – Επαναχρησιμοποιώ - Ανακυκλώνω: Στο Σχολείο μου, στη Γειτονιά μου, στην Πόλη μου»- δημιούργησαν στην τάξη τους το δικό τους Κέντρο Διαλογής και Ανάκτησης Υλικών (Κ.Δ.Α.Υ). Οι μαθητές, με τη βοήθεια τής υπεύθυνης νηπιαγωγού τού τμήματος κ.