ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ
Τα νέα του Σχολείου μας
Φέτος, το σχολείο μας είχε την τιμή να εκπροσωπηθεί στο τετραήμερο Πανελλήνιο Αγγλόφωνο Μαθητικό Συνέδριο Προσομοίωσης Διεθνών Οργανισμών (MRC) στη Ρόδο, με τέσσερις δυναμικούς μαθητές. Ξεχωριστή μνεία αξίζει στην Άννα Μανιά από το Α2, που συμμετείχε στην επιτροπή OPS με εισήγηση για τη χρήση μικροπλαστικών στην αγορά. Το περιβαλλοντικό της μήνυμα υπογράμμισε την ανάγκη για άμεσες δράσεις για τη μείωση της πλαστικής ρύπανσης και την προστασία του πλανήτη μας.
Η εισήγηση της Άννας:
Η Κρίση των Μικροπλαστικών και Πλαστικών Μιας Χρήσης:
Οι μαθητές του ΓΕΛ Ιαλυσού αποδεικνύουν έμπρακτα τη δύναμη της συλλογικής προσπάθειας, συγκεντρώνοντας πλαστικά πώματα κάθε χρόνο. Με αυτήν την κοινωνική και περιβαλλοντική δράση, στηρίζουν το πολύτιμο έργο του ΠΑΜΕΑ για άτομα με αναπηρία. Μια πρωτοβουλία που ενισχύει την αλληλεγγύη και την οικολογική συνείδηση, κάνοντας τη διαφορά στην τοπική κοινωνία.
Το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη - Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης». Το συνέδριο διεξήχθη από 4 έως 7 Απριλίου 2024 στο ιστορικό Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου.
Με τη συμμετοχή της περιβαλλοντικής ομάδας και του τμήματος Β2 του Λυκείου Ιαλυσού πραγματοποιηθηκε στις 24 Απριλίου 2024 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων Κολυμπίων και στις Επτά Πηγές. Τους/τις μαθητές/τριες συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Αφεντούλη, Νίκη Κλωνάρη, Δέσποινα Μηνά και Μαρία Πεταυράκη. Στο Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων παραδόθηκαν ρουχισμός και κλινοσκεπασματα, τα οποία συγκεντρώθηκαν στο σχολείο μας τις προηγούμενες ημέρες.
Στο σχολείο μας, πιστεύουμε στη σπουδαιότητα της οικολογικής συνείδησης και της βιώσιμης συμπεριφοράς. Θέλουμε οι μαθητές μας όχι μόνο να κατανοούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και να αναλαμβάνουν δράση για τη διατήρησή του.
Με αυτό κατά νου, ζητήσαμε από τους μαθητές μας να δημιουργήσουν πόστερ με οικολογικά μηνύματα που θα διακοσμήσουν τους τοίχους του σχολείου μας. Μέσα από αυτά τα πόστερ, θέλουμε να ενθαρρύνουμε την ευαισθητοποίηση και τη δράση για ένα καλύτερο περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της δράσης «Οικολογικό Σχολείο» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του Γενικού Λυκείου Ιαλυσού πραγματοποίησαν στις 28 Φεβρουαρίου 2024 εκπαιδευτική επίσκεψη στη μεσαιωνική πόλη. Αρχικά, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κήπο του ιδρύματος Marc de Montalembert, όπου ξεναγήθηκαν από τον υπεύθυνο κ. Παναγιώτη Σταμάτη. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για την ιστορία του ιδρύματος και το όραμα των ιδρυτών για την ανάδειξη του ελληνικού και μεσογειακού πολιτισμού.
Ο Συλλογος Φιλοζωϊκής Ρόδου επισκέφτηκε στις 7/2/2024 το σχολείο μας μετά από πρόσκληση που δέχτηκε από την εκπαιδευτικό Αγγλικής Φιλολογίας Μαριέττας Αγγελινιού προκειμένου να ενημερώσει τους μαθητές της Α' Λυκείου για τις δράσεις του, καθώς και για την νέα διαχείριση του κυνοκομείου Ρόδου απο τον Συλλογο Animal Rescue Rhodes. H πρόσκληση έγινε με αφορμή την ολοκλήρωση της αντίστοιχης ενότητας "Animal Rights" στο μάθημα των Αγγλικών.
Στο πλαισιο των οικολογικών πρακτικών που υιοθετεί η σχολική κοινότητα μας είναι η πρωτοβουλία συγκέντρωσης μεταχειρισμένων βιβλίων που θα ενισχύσουν την βιβλιοθήκη μας και παράλληλα θα συνδράμουν στην μείωση του οικολογικού αποτύπωματος της ευρύτερης κοινοτητας . Για το λόγο αυτό ανταποκριθήκαμε άμεσα στην ανάρτηση μέλους της κοινωνικής ομάδας " Ρόδος Ανθρώπινη Βοηθεια" με την οποία δωρίζονταν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία. Ευχαριστούμε θερμα τηςν Μαρία Τσαμπίκα Καραγιάννη για την ευγενική της χορηγία.
Σελίδες
Το βιοκλιματικό Γενικό Λύκειο Ιαλυσού έχει μια μακρά παράδοση σε καθημερινές
πρακτικές και δράσεις, που έχουν στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την
καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Από τον πλούσιο κατάλογο των περιβαλλοντικών δράσεων στα οποία με ενθουσιασμό
συμμετείχαν οι μαθητές/τριές μας κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη, ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Προγράμματα ανάδειξης της τοπικής βιοποικιλότητας, όπως καταγραφή της χλωρίδας του παρακείμενου λόφου της Φιλερήμου και συλλογή κοχυλιών από τις παραλίες της Ρόδου σε επιτραπέζια προθήκη, η οποία κοσμεί κοινόχρηστο χώρο του σχολείου μας.
- Δημιουργία χαρτοπολτού στο εργαστήριο χημείας.
- Πώληση διακοσμημένων από τους/τις μαθητές/τριες μπουκαλιών πολλαπλών χρήσεων.
- Διδακτικές επισκέψεις σε σημεία οικολογικού ενδιαφέροντος στο νησί της Ρόδου (πχ. φράγμα Γαδουρά, βοτανικός κήπος του ιδρύματος Marc de Montalembert) και στην υπόλοιπη Ελλάδα (πχ. δάσος της Δαδιάς, Λουτρά Πόζαρ).
- Δενδροφυτεύσεις σε πυρόπληκτες περιοχές.
- Διαμόρφωση των αίθριων χώρων και των παρτεριών του σχολείου με καλλωπιστικά φυτά κατά την σχολική χρονιά 2019-2020, με τη συνδρομή του Φυτώριου Ρόδου.
Παράλληλα, το σχολείο μας σε σταθερή βάση εφαρμόζει ποικίλες πρακτικές, που
αποβλέπουν στην εξοικονόμηση πόρων και στη μείωση των απορριμμάτων, όπως:
- Ανακύκλωση γραφικής ύλης/σχολικών βιβλίων και μπαταριών (πρόγραμμα ΑΦΗΣ).
- Αξιοποίηση της πλατφόρμας e-class για την ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού και τον περιορισμό των φωτοτυπιών και αυστηρή χρήση επαναγεμιζόμενων μαρκαδόρων από τους/τις εκπαιδευτικούς.
- Λειτουργία ψύκτη σε διάδρομο του σχολείου, για τον περιορισμό της αγοράς εμφιαλωμένου νερού.
- Διενέργεια των μαθητικών εκλογών με τη χρήση tablet και όχι έντυπων ψηφοδελτίων (από την τρέχουσα σχολική χρονιά).
- Ενθάρρυνση των μαθητών/τριών κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο να διακοσμήσουν τις αίθουσες με στολίδια που δεν χρειάζονται στο σπίτι αντί της συγκέντρωσης χρημάτων για την αγορά νέων.
Βασικός στόχος του σχολείου μας είναι η εμπέδωση της αντίληψης ότι η εκπαιδευτική
μονάδα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με το φυσικό τοπίο στο οποίο εντάσσεται, και
λειτουργεί σε αρμονική σχέση με αυτό. Προς αυτή την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια έχουν
υιοθετηθεί πρακτικές, που έχουν βρει θερμή ανταπόκριση από τους/τις μαθητές/τριες, όπως:
- Υπαίθριες τάξεις: Το παρατεταμένο καλοκαίρι της Ρόδου με τις υψηλές θερμοκρασίες δίνει τη δυνατότητα για υπαίθριο μάθημα σε ένα πράσινο περιβάλλον με θέα τον κατάφυτο λόφο της Φιλερήμου, καθώς μάλιστα το κτίριο δεν διαθέτει κλιματιστικά. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιούνται τα δύο αίθρια του σχολείου και άλλοι αύλειοι χώροι με σκίαση, σχετική απομόνωση και κατάλληλη διαμόρφωση, ενώ έχει γίνει και προμήθεια φορητών πινάκων. Η πρακτική αυτή ενισχύθηκε τελευταία λόγω της πανδημίας.
- Σχολικοί περίπατοι σε περιοχές φυσικού κάλλους (πρόποδες του Φιλερήμου και παραλία Ιαλυσού) και ο αγαπητός στους/στις μαθητές /τριες αγώνας ανωμάλου δρόμου ως το εξωκλήσι του Άη-Γιάννη σε ημιδασική περιοχή κοντά στο σχολείο την ημέρα Αθλητισμού.