Νηπιαγωγείο Ροδόπολης Αττικής

Βραβευμένο: 
ΝΑΙ
Βραβεύσεις (έτη): 
2019
Έτος Εγγραφής: 
2015
Θέματα: 
2015-2016
Σχολική Αυλή
2016-2017
Απορρίμματα
Σχολική Αυλή
2017-2018
Νερό
Φύση και βιοποικιλότητα
Μετακινήσεις - μεταφορές
2018-2019
Νερό
Σχολική Αυλή
Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη

Τα νέα του Σχολείου μας

20.3.2019

Αλήθεια το νερό της βροχής αν το μαζεύαμε όπως πέφτει σε ένα βάζο θα ήταν καθαρό ή βρώμικο;

Θα το πίναμε; Τι άλλο θα μποορύσαμε να κάνουμε με αυτό; Μποορύμε να το χρησιμοποιήσουμε;

Μαθητές και μαθήτριες έκαναν υποθέσεις για το αν είναι καθαρό ή όχι, συνέλεξαν το νερό μέσα σε ένα δοχείο και μελέτησαν αν η υπόθεσή τους αποδείκτηκε ορθή ή όχι.

Επιπλέον το νερό που συλλέξαμε πως μποορύμε να το χρησιμοποιήσουμε μέσα και έξω από την τάξη;

20.5.2018

Στα παιδιά αρέσει ιδιαίτερα να πειραματίζονται , να κάνουν υποθέσεις , για το τι μπορεί να συμβεί και να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα  και κυρίως να επεξεργάζονται υλικά του καθημερινού τους περιβάλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο το νερό ως στοιχείο της φύσης βρίσκεται στην καθημερινότητά τους και συχνά δεν προβληματίζονται για τον τρόπο που φθάνει στα σπίτια τους. Τα παρακάτω πειράματα έχουν σκοπό την πληροφόρηση των μαθητών για το νερό και τις ιδιότητες τους καθώς και για τον τρόπο που φθάνει στο σπίτι μας.

Βύθιση και επίπλευση

15.5.2018

Οι δρόμοι του νερού πέρασαν και μέσα από τα γράμματα και την αλφαβήτα. Τώρα που βρισκόμαστε στο τέλος του προγράμματος δημιουργήσαμε ένα υδάτινο αλφαβητάρι με όσα μάθαμε. Οι μαθητές ανακάλεσαν στη μνήμη τους και επέλεξαν τις λέξεις που γέμισαν το αλφαβητάρι μας. Τις εικονογράφησαν και έντυσαν την αφήγηση με μουσική υπόκρουση από τους ίδιους χρησιμοποιώντας για το εφέ της θάλασσας πλαστικές σακούλες που έπαιζαν ιδιοι πότε αργά και πότε γρήγορα.

 

12.3.2018

Εϊναι βασικό βήμα στο πρόγραμμα μας για το ΝΕΡΟ να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν την παρουσία του και την σπουδαιότητά του στην καθημερινότητά τους. 24 ώρες παρέα με το νερό. Πού χρειάζονται το νερό από την ώρα που θα ξυπνήσουν μέχρι την ώρα που θα κοιμηθούν και που υπάρχει το νερό γύρω τους;

Οι μικροί μαθητές αποτυπώνουν τις ιδέες, σκέψεις και γνώσεις του και το ταξίδι μας στους δρόμους του νερού ξεκινάει.

11.3.2018

Στο σχολείο μας λειτουργεί απότην αρχή του σχολικού έτους ο θεσμός του μαθητικού συβουλίου σε εβδομαδιαία βάση για την συζήτηση των προβλημάτων αλλά και των τρόπων εργασίας μας στο σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό μετά από συλλογική συζήτηση οργανώσαμε τον τρόπο εργασίας και τους στόχους μας σε σχέση με το σχολείο και το σπίτι για την σχολική χρονιά 2017-208.

23.6.2017

Στη δράση αυτή βασικός στόχος μας ήταν η  επανασύνδεση των παιδιών με το δασικό περιβάλλον μέσω βιωματικών δράσεων.
Τα παιδιά  μπορούν να αναπτύξουν με τη φύση, τα δέντρα  ισχυρές τάσεις και λόγω του ανιμισμού της ηλικίας αυτής συχνά προσδίδουν σε αυτά ανθρώπινα χαρακτηριστικά.

18.6.2017

Είναι βασικό οι μαθητές του νηπιαγωγείου να έρθουν βιωματικά σε επαφή με τεχνικές και δραστηριότητες ανακύκλωσης. Με γνώμονα την ευαισθητοποίηση τω μαθητών σε θέματα διαχείρισης αποριμμάτων και επαναχρησιμοποίησης των υλικών - σκουπιδιών της τάξης ανακυκλώσαμε τους μαρκαδόρους μας. Συγκεκριμένα, χαλασμένοι μαρκαδόροι τοποθετήθηκαν ανά χρώμα σε βαζάκια με νερό προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως νερομπογιές και άρα έμπρακτα να ανακυκλωθούν αφού με αυτές θα ζωγταφίσουμε νέα έργα. 

18.6.2017

Στο πλαίσιο του προγράμματος και θέλοντας η αυλή αλλά και το σχολείο μας να αποτελέσει ένα μέσο επικοινωνίας γονέων και παιδιών οργανώθηκε η διαμόρφωση του σχολικού κήπου αλλά και του αύλειου χώρου. 

 

30.11.2016

Το αγαπημένο δένδρο της αυλής μας είναι η μεγάλη μας φουντωτή ροδία που κάθε φθινόπωρο παρατηρούμε να καρποφορεί και τέλος με τη φροντίδα μας να τρώμε τα φρούτα της καλλιεργώντας έτσι το σεβασμό για τα δένδρα αλλά και μετατρέποντας την αυλή σε ένα ενεργό χώρο μάθησης και παρατήρησης με την καθημερινή καταγραφή της πορείας ωρίμανσης του φρούτoυ. 

Η εξοικείωση και η ενεργή φροντίδα των δένδρων και φυτών της αυλής είναι βασική δραστηριότητα για τα παιδιά.

 

 

30.11.2016

Είναι βασικό τα παιδιά και ιδιαίτερα τα νήπια να ενεργοποιηθούν συναοισθηματικά παρπυσιάζοντας ένα πρόγραμμα ως μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου εργασίας που είχε ξεκινήσει από τους μεγαλύτερους φίλους τους και παρέμεινε σε αυτούς για να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί.

Τη θεματική εβδομάδα παρουσίασης του προγράμματος του προηγουμενο σχολικού έτους η καταγραφή και ο εντοπισμός των προβλημάτων ώστε να εντοπίσουν οι νέοι μαθητές τι έχει γίνει, τι πρέπει να συνεχιστεί και τι ολοκληρώθηκε. 

 

Σελίδες

Διεύθυνση: 
Καραϊσκάκη 2
14574 Διόνυσος