Εκπαιδευτήρια Γιαννόπουλου - Το νερό, νεράκι!

Οι μαθητές της Γ´ Δημοτικού, στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία» , ασχολήθηκαν με το Νερό. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να ασχοληθεί με ένα θέμα της μεγάλης οικογένειας του Νερού. 

Πιο συγκεκριμένα:

- Η πρώτη ομάδα εργάστηκε σχετικά με τον κύκλο του Νερού. Αφού ζωγράφισαν με ξυλομπογιές τον κύκλο του Νερού, τον τοποθέτησαν σε ένα χρωματιστό χαρτόνι.
- Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με τη μόλυνση των θαλασσών. Έτσι, οι μαθητές μας αποφάσισαν να δημιουργήσουν πάνω σε χαρτόνι δυο εικαστικά έργα με θέμα τη θάλασσα, απεικονίζοντας έτσι στο μισό του χαρτονιού μια καθαρή θάλασσα, ενώ στο υπόλοιπο μισό μια βρώμικη θάλασσα. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο θέλησαν να τονίσουν την αντίθεση και να περάσουν το δικό τους μήνυμα για τη μόλυνση των υδάτων. 
- Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με τις πηγές του Νερού. Συγκεκριμένα, οι μαθητές αναζήτησαν και κατέγραψαν σε χαρτόνι τις πηγές του Νερού στον χώρο του σπιτιού, του σχολείου, της γειτονιάς, της πόλης, του χωριού και του δάσους. Στη συνέχεια, δημιούργησαν δυο μεγάλες κατηγορίες φυσικού και τεχνητού περιβάλλοντος Νερού. Τέλος, ζωγράφισαν πάνω στο χαρτόνι, ολοκληρώνοντας έτσι τη δημιουργία τους. 
- Η τέταρτη ομάδα εργάστηκε με θέμα τη σπατάλη του Νερού. Έκαναν προτάσεις για την εξοικονόμηση του Νερού, τις οποίες και πλαισίωσαν με αντίστοιχες ζωγραφιές. 
- Τέλος, η πέμπτη ομάδα μαθητών ασχολήθηκε με τις ανθρώπινες επεμβάσεις αλλά και τα φυσικά φαινόμενα που αφορούν το Νερό. Κλήθηκαν να ταξινομήσουν στις κατηγορίες που προαναφέρθηκαν καρτέλες με λέξεις που αφορούν το Νερό, τόσο ταξινομώντας τες στην κατηγορία  «ανθρώπινες επεμβάσεις», όσο και στην κατηγορία «Φυσικά φαινόμενα» . Τέλος, επέλεξαν να αναλύσουν περαιτέρω κάθε παράγοντα, επιχειρηματολογώντας σχετικά με τις επιπτώσεις και τις αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινότητα.

Συγγραφέας: 
Εκπαιδευτήρια Γ...